Piloti na zemi projdou podrobným rozhovorem, aby se zjistilo, zda jsou zásahu proti letadlu s civilisty schopni. "Rozkaz střílet na letadlo plné mužů, žen a dětí nemá nic společného s rozkazem střílet na něco, co je jasnou hrozbou. Naši muži jsou dobře připraveni, budou-li to, Bůh nás chraň, muset učinit," řekl Eberhart.

Podle něj jsou v takové situaci nebezpečnější vojáci "váhající s prstem na spoušti" než ti, kteří spoušť zmáčknou pohotově. Eberhart uvedl, že nyní se cvičí především mladší piloti a nováčci.

Zabránit omylu

Pasažéři si musí být jisti, že letadlo nebude sestřelené omylem. Pro tento výjimečný zásah jsou proto podle Eberharta připravené speciální potvrzovací procedury, které mají vyloučit omyl: "Nikdo nemůže v rádiu říci, tady je prezident, přikazuji vám sestřelit toto letadlo." Piloti si nejméně čtyřikrát týdně musí opakovat speciální potvrzovací procedury.

Z minulosti je známo několik případů mylného sestřelení civilního letadla vojáky. V červenci 1988 zasáhla omylem střela vypálená z americké válečné lodi íránský Airbus s 290 lidmi. V roce 2001 ukrajinská protiletadlová obrana zasáhla letadlo na lince Tel Aviv - Novosibirsk. Zahynulo při tom 78 lidí, především Izraelců.