"Po mnohaměsíčním poklesu konzumu budou letos slevy vyšší než v minulosti," slíbil před několika dny mluvčí Svazu německého maloobchodu Hubertus Pellengahr. I u žádaného značkového zboží lze čekat ceny nižší o 20 až 60 procent.

Po loňském zavedení eura byli Němci při nákupech značně liknaví. Stěžovali si, že obchodníci, ale hlavně služby, přechodu využili ke zdražení. Obchod také loni pocítil největší meziroční propad odbytu od konce druhé světové války.

Největší obchodní síť v Evropě tradičně přichází při výprodejích s lácí, která přitahuje i zákazníky ze zahraničí. Především ve větších městech navíc nabízejí rozšířené řetězce s textilním a sportovním zboží sortiment, jaký zatím například v sousedním Česku nebo Polsku i přes pokrok posledních let stále ještě není k mání.

Sezónní výprodeje zimního a letního zboží začínají v Německu tradičně poslední pondělí v lednu nebo červenci. Tento rámec vymezují dosud poměrně zkostnatělé zákony o hospodářské soutěži. Letos se ale možná tímto způsobem organizuje zimní výprodej naposledy, protože německá vláda chystá letos na jaře liberalizaci. Částečné předloňské zmírnění legislativy o omezování slev stále ještě kýžený průlom nepřineslo a zlevnění veškeré sezónní nabídky mimo výprodejní termín není možné.