Podle místních úřadů se třípatrová loď MV Nasrin-2 potopila se v úterý večer v deltě Gangy poblíž Čándpuru, asi 65 km od metropole. Jak vypověděli zachránění pasažéři, loď se naklonila, když se v prudkém proudu stáčela k přístavu v Čándpuru. Klesla ke dnu v době, kdy mnoho pasažérů spalo nebo se chystalo ke spánku. Vedle vysokého počtu lidí vezlo plavidlo také náklad rýže a zeleniny.

"Davy cestujících se na trajekt nalodily poté, co jiná loď na stejné trase bez předchozího oznámení svou pravidelnou plavbu zrušila," řekl zdroj ministerstva. "Předpisy byly i v tomto případě hrubě porušeny," dodal.

"Držel jsem se dvou kusů dřeva," popsal agentuře AP svou záchranu sedmiletý Sudžan, jehož otec je mezi pohřešovanými.

"Já jsem seděla na horní palubě se svou tříletou dcerkou," říká pětadvacetiletá Rina. "Přišel mohutný náraz a trajekt šel ke dnu." Rinu zachránili rybáři, její dítě je nezvěstné.

Loď byla přetížená

Zprávy o počtu cestujících na lodi se významně liší. Zatímco některé agenturní zdroje hovoří o pěti stech osobách a jiné až o 750, podle výpovědi přeživších pasažérů bylo na lodi přes tisíc lidí.

Hladina řek v této oblasti Bangladéše je zvýšená kvůli monzunovým dešťům. Dosud byla vytažena tři těla obětí a jeden člověk zemřel v nemocnici, uvedla místní policie s tím, že nalézání těl může trvat několik dnů. Ošetřováno je 19 zraněných.

Dobrovolníci z Mezinárodní federace společností Červeného kříže a Červeného půlměsíce (IFRC) v Čándpuru údajně zachránili deset lidí. "Zřídili jsme tři stanoviště první pomoci, ve kterých poskytujeme psychologickou podporu přeživším a příbuzným pravděpodobných obětí," řekl agentuře Reuters Tony Maryon z IFRC.

Největší lodní neštěstí od 1990

Státní rozhlas informoval, že záchranné práce začaly ihned po tragédii, která je největším lodním neštěstím v zemi od roku 1990. K potopenému vraku vyrazila vyprošťovací plavidla.

Lodní neštěstí jsou v Bangladéši, která leží v deltě Gangy a je protkána asi 230 toky, velmi častá. Jejich příčinou je obvykle přetížení nebo špatný technický stav plavidel. Od roku 1977 zde došlo k asi 260 nehodám tohoto druhu, při nichž přišlo o život přes 3000 lidí.