Zákazníci si tak v budoucnu podle nových plánů budou moci v obchodech kupovat menší, tím pádem i energeticky méně náročné a levnější balíčky nejrůznějších laskomin a pochutin.

Kraft Foods se rovněž rozhodl z etických důvodů omezit reklamu na své výrobky na školní a univerzitní půdě. Právě děti a mladiství totiž účinkům šálivých obrázků, krásných textů propadají nejčastěji - následně se cpou a cpou.

Školy zakazují automaty na nápoje

K podobným krokům jsou státem tlačeny také nejznámější výrobci oblíbených sladkých nápojů, firmy Coca-Cola a Pepsi. Školy na nich nyní například v rámci boje s obezitou požadují, aby ve vzdělávacích institucích nabízely pouze malé plechovky s 0,33 litrem tekuté energetické bomby.

Ředitelé některých škol v USA zašli ještě dále - nařídili, aby z chodeb zmizely všechny automoty dodávající po vhození několika mincí nejrůznější dobrůtky. Celoplošně vyhlásilo zmíněný zákaz od tohoto týdne město New York.

Na boji s obezitou soustavně "pracuje" rovněž společnost McDonald´s, která nově zavádí do svých nabídek například více druhů salátů či "zdravější" hamburgery.

Tlustý je už každý druhý Američan

Obezita v USA je jednoznačně nejčastější civilizační nemocí. Tlouštíků navíc rok od roku přibývá. Američtí chirurgové tvrdí, že ve srovnání s obdobím před 20 lety nyní ručička váhy ukazuje nadváhu třikrát více lidem - v celostátním rozsahu je obézní už téměř každý druhý občan.