Podle ministra měl Faris obhlédnout situaci kolem mostu a přepálit železná lana závěsné konstrukce. Kvůli zesíleným bezpečnostním opatřením od plánu ustoupil a zaslal svým bosům z al-Kajdy vzkaz, že "počasí je příliš horké", řekl Ashcroft.

Faris se zdál být tvrdě pracujícím řidičem nákladního vozu, ale ve skutečnosti cestoval do Pákistánu, setkával se v Afghánistánu s vůdcem al-Kajdy Usámou bin Ládinem a spojil se s al-Kajdou k vedení "svaté války" proti Spojeným státům, uvedl Ashcroft. Za spřáhnutí s teroristickou organizací hrozí Farisovo pokuta až půl milionů dolarů a dvacet let vězení.

Jeden z vůdců al-Kajdy Chalíd Šajch Muhammad, který je v americkém vězení, řekl vyšetřovatelům, že Faris měl obhlížet Brooklynský most a pokusit se o přeřezání nosných lan.

Zatčení doprovázely tajnosti

Ashcroft uvedl, že Faris vyhlížel pro teroristy potenciální cíle mezi dubnem 2002 a březnem roku 2003. Počátkem roku 2001, ještě před teroristickými útoky proti New Yorku a Washingtonu, poskytl al-Kajdě podrobnou zprávu o ultralehkých letounech.

Podle Ashcrofta dále materiálně podpořil teroristickou skupinu penězi, tisícovkami spacích pytlů, letenkami a mobilními telefony. Byl rovněž zapleten do plánu na zavezení nákladního vozu s trhavinami na rozjezdovou dráhu letiště s cílem zničit dopravní letoun. Ani jeden ze záměrů nevyšel, uvedl ministr.

Farisovo zadržení i přiznání viny byly drženy v tajnosti kvůli citlivosti případu. Podobný postup se obvykle uplatňuje u případů organizovaného zločinu, aby se bosové nedozvěděli, že jeden z nižších článků řetězu se přetrhl.