Článek
Evropská komise odstartovala kampaň Piccolingo ve všech členských zemích EU. Kampaň se mimo jiné zaměřuje na vybudování sítě regionálních organizací, které by mohly zajistit výuku jazyků dětí v předškolním věku. „Nejsnadnější je osvojovat si cizí jazyk v raném věku. Lidé, kteří se naučí cizí řeč jako malí, mají schopnost udržet si vědomosti po celý život.“, vysvětluje Leonard Orban, eurokomisař pro mnohojazyčnost, a dodává: „Z vědeckého pohledu by se děti měly začít učit cizí jazyky co nejdříve.“
Evropská komise odstartovala kampaň Piccolingo ve všech členských zemích EU. Kampaň se mimo jiné zaměřuje na vybudování sítě regionálních organizací, které by mohly zajistit výuku jazyků dětí v předškolním věku. „Nejsnadnější je osvojovat si cizí jazyk v raném věku. Lidé, kteří se naučí cizí řeč jako malí, mají schopnost udržet si vědomosti po celý život.“, vysvětluje Leonard Orban, eurokomisař pro mnohojazyčnost, a dodává: „Z vědeckého pohledu by se děti měly začít učit cizí jazyky co nejdříve.“
Evropská komise odstartovala kampaň Piccolingo ve všech členských zemích EU. Kampaň se mimo jiné zaměřuje na vybudování sítě regionálních organizací, které by mohly zajistit výuku jazyků dětí v předškolním věku. „Nejsnadnější je osvojovat si cizí jazyk v raném věku. Lidé, kteří se naučí cizí řeč jako malí, mají schopnost udržet si vědomosti po celý život.“, vysvětluje Leonard Orban, eurokomisař pro mnohojazyčnost, a dodává: „Z vědeckého pohledu by se děti měly začít učit cizí jazyky co nejdříve.“ Výuka cizích jazyků ještě před zahájením školní docházky je pro děti v mnoha směrech výhodou. Snadněji komunikují, učí se být tolerantní a cítí se doma v jakékoliv zemi. Vnímají jiné kultury spíše jako přitažlivé než jako ohrožující, a zároveň jsou více hrdé na kulturu vlastní. A učení formou hry je pro malé děti skvělou přípravou na školní výuku.
Evropská komise odstartovala kampaň Piccolingo ve všech členských zemích EU. Kampaň se mimo jiné zaměřuje na vybudování sítě regionálních organizací, které by mohly zajistit výuku jazyků dětí v předškolním věku. „Nejsnadnější je osvojovat si cizí jazyk v raném věku. Lidé, kteří se naučí cizí řeč jako malí, mají schopnost udržet si vědomosti po celý život.“, vysvětluje Leonard Orban, eurokomisař pro mnohojazyčnost, a dodává: „Z vědeckého pohledu by se děti měly začít učit cizí jazyky co nejdříve.“ Výuka cizích jazyků ještě před zahájením školní docházky je pro děti v mnoha směrech výhodou. Snadněji komunikují, učí se být tolerantní a cítí se doma v jakékoliv zemi. Vnímají jiné kultury spíše jako přitažlivé než jako ohrožující, a zároveň jsou více hrdé na kulturu vlastní. A učení formou hry je pro malé děti skvělou přípravou na školní výuku.
Evropská komise odstartovala kampaň Piccolingo ve všech členských zemích EU. Kampaň se mimo jiné zaměřuje na vybudování sítě regionálních organizací, které by mohly zajistit výuku jazyků dětí v předškolním věku. „Nejsnadnější je osvojovat si cizí jazyk v raném věku. Lidé, kteří se naučí cizí řeč jako malí, mají schopnost udržet si vědomosti po celý život.“, vysvětluje Leonard Orban, eurokomisař pro mnohojazyčnost, a dodává: „Z vědeckého pohledu by se děti měly začít učit cizí jazyky co nejdříve.“ Výuka cizích jazyků ještě před zahájením školní docházky je pro děti v mnoha směrech výhodou. Snadněji komunikují, učí se být tolerantní a cítí se doma v jakékoliv zemi. Vnímají jiné kultury spíše jako přitažlivé než jako ohrožující, a zároveň jsou více hrdé na kulturu vlastní. A učení formou hry je pro malé děti skvělou přípravou na školní výuku. Iniciativa Evropské komise Piccolingo a možnosti jazykového vzdělávání předškolních dětí v Česku budou tématem semináře, který je v doprovodném programu EXPOLINGUA Praha zařazen v pátek 6. 11. 2009 ve 12.00 hod. v salonku č. 14 Národního domu na Vinohradech. Na konci semináře proběhne diskuse o výuce jazyků u nejmladších dětí. Seminář je připravený ve spolupráci s Filozofickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně.
Evropská komise odstartovala kampaň Piccolingo ve všech členských zemích EU. Kampaň se mimo jiné zaměřuje na vybudování sítě regionálních organizací, které by mohly zajistit výuku jazyků dětí v předškolním věku. „Nejsnadnější je osvojovat si cizí jazyk v raném věku. Lidé, kteří se naučí cizí řeč jako malí, mají schopnost udržet si vědomosti po celý život.“, vysvětluje Leonard Orban, eurokomisař pro mnohojazyčnost, a dodává: „Z vědeckého pohledu by se děti měly začít učit cizí jazyky co nejdříve.“ Výuka cizích jazyků ještě před zahájením školní docházky je pro děti v mnoha směrech výhodou. Snadněji komunikují, učí se být tolerantní a cítí se doma v jakékoliv zemi. Vnímají jiné kultury spíše jako přitažlivé než jako ohrožující, a zároveň jsou více hrdé na kulturu vlastní. A učení formou hry je pro malé děti skvělou přípravou na školní výuku. Iniciativa Evropské komise Piccolingo a možnosti jazykového vzdělávání předškolních dětí v Česku budou tématem semináře, který je v doprovodném programu EXPOLINGUA Praha zařazen v pátek 6. 11. 2009 ve 12.00 hod. v salonku č. 14 Národního domu na Vinohradech. Na konci semináře proběhne diskuse o výuce jazyků u nejmladších dětí. Seminář je připravený ve spolupráci s Filozofickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně.
Veletrh jazyků, vzdělávání a kultury v Česku proběhne ve dnech 6. a 7. listopadu. Kromě již zmiňovaného semináře k iniciativě Piccolingo se budou další bloky seminářů věnovat například zájemcům o studium v zahraničí nebo učitelům cizích jazyků. Záštitu nad EXPOLINGUA Praha 2009 převzal primátor hlavního města Prahy Pavel Bém. EXPOLINGUA Praha 2009 podporuje Zastoupení Evropské komise v ČR a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Více informací najdete na www.piccolingo.eu a www.expolingua.cz.