Článek
"Výuka architektury na školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru", podotkl ministr Liška. Architektura je jedním z oborů, ve kterém se mohou děti učit pohledu na svět jako celek a hledání souvislostí, poukázal ministr školství. V tom je podle něj výhoda architektury oproti ostatním běžně vyučovaným předmětům na školách.
"Výuka architektury na školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru", podotkl ministr Liška. Architektura je jedním z oborů, ve kterém se mohou děti učit pohledu na svět jako celek a hledání souvislostí, poukázal ministr školství. V tom je podle něj výhoda architektury oproti ostatním běžně vyučovaným předmětům na školách.
"Výuka architektury na školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru", podotkl ministr Liška. Architektura je jedním z oborů, ve kterém se mohou děti učit pohledu na svět jako celek a hledání souvislostí, poukázal ministr školství. V tom je podle něj výhoda architektury oproti ostatním běžně vyučovaným předmětům na školách. Liška podepsal společně s předsedou České komory architektů Dalibor Borákem v minulém týdnu memorandum o kultuře a vzdělávání u příležitostí konání mezinárodní konference o politikách architektury v Evropě.
"Výuka architektury na školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru", podotkl ministr Liška. Architektura je jedním z oborů, ve kterém se mohou děti učit pohledu na svět jako celek a hledání souvislostí, poukázal ministr školství. V tom je podle něj výhoda architektury oproti ostatním běžně vyučovaným předmětům na školách. Liška podepsal společně s předsedou České komory architektů Dalibor Borákem v minulém týdnu memorandum o kultuře a vzdělávání u příležitostí konání mezinárodní konference o politikách architektury v Evropě.
"Výuka architektury na školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru", podotkl ministr Liška. Architektura je jedním z oborů, ve kterém se mohou děti učit pohledu na svět jako celek a hledání souvislostí, poukázal ministr školství. V tom je podle něj výhoda architektury oproti ostatním běžně vyučovaným předmětům na školách. Liška podepsal společně s předsedou České komory architektů Dalibor Borákem v minulém týdnu memorandum o kultuře a vzdělávání u příležitostí konání mezinárodní konference o politikách architektury v Evropě. "Memorandum je závazkem pro příštího ministra školství, který na jeho základě může zakomponovat výuku architektury do rámcových vzdělávacích programů," uvedl ministr Liška, jehož v brzké době nahradí nástupce, který bude členem nově se formující vlády Jana Fischera.
"Výuka architektury na školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru", podotkl ministr Liška. Architektura je jedním z oborů, ve kterém se mohou děti učit pohledu na svět jako celek a hledání souvislostí, poukázal ministr školství. V tom je podle něj výhoda architektury oproti ostatním běžně vyučovaným předmětům na školách. Liška podepsal společně s předsedou České komory architektů Dalibor Borákem v minulém týdnu memorandum o kultuře a vzdělávání u příležitostí konání mezinárodní konference o politikách architektury v Evropě. "Memorandum je závazkem pro příštího ministra školství, který na jeho základě může zakomponovat výuku architektury do rámcových vzdělávacích programů," uvedl ministr Liška, jehož v brzké době nahradí nástupce, který bude členem nově se formující vlády Jana Fischera.
Dostatečné povědomí o architektuře lidem chybí, myslí si i samotní architekti. V evropských zemích přitom není architektura ve školních osnovách výjimkou. U nás je architektura spíše záležitostí vysokoškolského studia.