Nové školské kurikulum předpokládá, že ve všech školách v Anglii se budou žáci ve věku 11-14 let od září povinně seznamovat s dějinami otroctví. Dozví se o koloniálním panství v Africe, procesu rušení otroctví či o otrokaření v Americe.

Dle ministra je otrokářství nerozlučně spjato s rozvojem obchodu, kolonizací, industrializací a růstem Britského impéria a je důležité, aby se děti dozvěděly víc o tomto fenoménu v širším kontextu světových dějin.

Cílem je, aby žáci hledali mezinárodní a dlouhodobé dopady otroctví a jejich provázanost například s hnutím za občanská práva v USA.

Autoři kurikulární reformy tak doufají, že se podaří žákům přiblížit proces utváření novodobé Británie a vybaví děti potřebnými znalostmi pro život v multietnickém prostředí.

Odborníci na vzdělávání vítají iniciativu britského ministerstva, nicméně poukazují na nutnost poskytnout dostatečnou podporu učitelům. Obávají se, že bez metodického vedení bude pro učitele obtížné vysvětlit dětem natolik složitá témata, jako je například proces dekolonizace.

Dle historiků mělo otroctví velký význam pro britské hospodářství a v časech vrcholné industrializace se na ekonomice země podílelo prý až 5 %. Tento význam byl učiteli často opomíjen a podceňován.