Hlavní obsah

Lehký test často znamená méně šancí na přijetí

Novinky, Scio

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Test byl těžký, nemám šanci se na vysněnou školu dostat. Takto hodnotí průběh přijímacích zkoušek na vysokou školu nejeden uchazeč. Podobné uvažování ale bývá mnohdy mylné.

Článek

Chtěli byste raději v přijímacích zkouškách mít otázky typu „kolik je 12 – 5“, „Jak se jmenuje hlavní město Norska“ a „Kdo složil symfonickou báseň Vltava“?

Nebo raději otázky typu „tzv. Tunelový efekt je…“, „Jak se jmenuje stát, jehož obyvatelstvo tvoří z většiny Kurdové“ a „Jaký filosoficko náboženský směr pro evropské myšlení znovuobjevili Schopenhauer a Nietzsche“, případně „Uveďte hlavní rozdíly v psychoanalytickém přístupu S. Freuda a C. G. Junga“?

Většina z vás si jistě vybrala první přijímačky. A vidíte, to je špatně! Vaše šance na přijetí totiž bude velice malá a bude skoro jistě záviset na pouhé náhodě. Naprostá většina účastníků totiž, stejně jako vy, bude mít skoro všechny odpovědi správně, a tak bude rozhodovat nervozita, drobná chybička nebo přepsání v záznamovém archu.

Zato druhá zkouška vás přece jen vyzkouší, a pokud něco umíte, můžete to prokázat. Platí totiž jednoduché pravidlo. Lehká zkouška je lehká pro všechny a těžká je také těžká pro všechny. Vůbec nejde o to, mít všechno dobře (jako ve škole). Cílem je mít toho dobře víc než ostatní. Stejné je to i s časově náročnými testy. Času na řešení bývá někdy málo – ale pro všechny.

Pokud například přípravě na řešení testů studijních předpokladů věnujete dostatek času (což jsou spíše hodiny, maximálně dny, ne týdny) a naučíte se pracovat efektivně, stane se pro vás čas výhodou – ostatní toho stihnou ještě méně.

Reklama

Výběr článků

Načítám