Podporu menším školám vyslovila většina učitelů v dotazníkovém šetření, jehož výsledky publikovala organizace Teach First. Jejich výhrady se týkají současného stavu ve středním školství. Kantoři navrhují, aby se největší školy rozdělily do několika menších jednotek.

Podíl středních škol s méně než 500 žáky klesl v Anglii podle BBC od roku 1995 o 43 %. V současné době se jich v zemi nachází 156. Naopak škol s počtem 1000 až 1500 studentů se v Anglii nachází 1256. Ve 258 středních školách je dokonce 1500 až 2000 žáků. Od roku 1995 vzrostl počet největších vzdělávacích institucí středního stupně o 124 %. Obrovské školní komplexy vyrostly zejména ve velých městech v okolí univerzitních kampusů.

Efektivní z hlediska výuky, neefektivní z hlediska peněz

Hlavním problémem je, že ve většině velkých škol se nacházejí i jednotlivé třídy s velkým počtem žáků. Učitelé pak nemají dostatek možností věnovat se při výuce jednotlivým žákům.

Malé školy mají své zastánce i ve Spojených státech, kde dokonce existuje i hnutí za malé školy. Jeho cílem je dosáhnout, aby velikost škol nepřesahovala počet 400 žáků. Výuku v menších školách považují zastánci této myšlenky za efektivnější. Kritici ale namítají, že to neplatí z hlediska peněz. Menší školy totiž spotřebovávají více finančních zdrojů z veřejných rozpočtů.