V souhvězdí Mečouna je planeta, na níž by mohl být život

Astronomové objevili další planetu, u které předpokládají vhodné podmínky pro existenci života. Nachází se v souhvězdí Mečouna zhruba 49 světelných let od Země a obíhá kolem své hvězdy - červeného trpaslíka - v obyvatelné zóně.

V souhvězdí Mečouna je planeta, na níž by mohl být život

Planetu Gliese 163c objevili vědci v září prostřednictvím evropského teleskopu HARPS (High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher). Na planetě, která se kolem své osy  otočí za dobu odpovídající 26 pozemským dnům, by se podle vědců mohla vyskytovat voda v kapalném skupenství, která je jedním z předpokladů pro život.

Planety, na nichž by mohl existovat život, a jejich srovnání se Zemí

Foto: phl.upr.edu

Podle vědců patří do skupiny planet, na nichž je výskyt života nejpravděpodobnější.

"Je tam velké množství struktur, které naznačují, že by Gliese 163c mohla být obyvatelnou planetou," řekl serveru Space.com Xavier Bonfils z francouzské Univerzity Josepha Fourniera v Grenoblu.

Jeho tým výzkumníků předpokládá, že by planeta mohla mít poloměr zhruba 1,8 až 2,4krát větší než Země v závislosti na tom, zda je tvořena spíše horninou nebo vodou.

Je na ní také tepleji než na Zemi, od své hvězdy přijímá o 40 procent více světla než naše planeta. Pro srovnání, Venuše dostává ze Slunce o 90 procent více světla než Země.