Nový teleskop by mohl najít vysněnou "sestru" Země

Novinky, Vladimír Michna

Příští generace vesmírných teleskopů může odkrýt přítomnost oceánů na planetách mimo naši sluneční soustavu. Vědci doufají, že odraz světla z oceánů fungujících jako jisté zrcadlo může přinést americký vesmírný teleskop, který bude vyslán do kosmu v roce 2014. Mohl by objevit "sestru" Země, tedy planetu podobnou naší Zemi. Hovoří o tom studie amerických astronomů v magazínu Astrophysical Journal Letters.

Odhalování vody na planetách podobných Zemi může odpovědět na otázky existence života mimo naši planetu.

Tyler Robinson z Eashingtonské univerzity v Seattlu doufá, že tato nová technologie bude využita při hledání „Svatého grálu“ všech astronomů - „sestry“ planety Země.

Cílem je najít cokoli, co připomíná planetu Zemi v jakémkoli smyslu.
vědec Tyler Robinson

„Zaměřujeme se na třídu planet mimo sluneční soustavu, které stále čekají na odhalení. Jejich velikost a složení je srovnatelné se Zemí, stejně jako vzdálenost k jejich ústřední hvězdě je podobná jako vzdálenost Země ke Slunci,“ řekl Tyler BBC.

„Cílem je najít cokoli, co připomíná planetu Zemi v jakémkoli smyslu, jen abychom mohli dokázat, že má na svém povrchu tekutý oceán,“ dodal. Oceán by mohl být znakem planety, kde by se mohl vyvíjet život stejně jako na Zemi.