Článek
„Tato akreditace je prestižní záležitostí, jež naši školu posouvá o kus dopředu. A zároveň signálem pro stávající i budoucí studenty, kteří by se na naší škole chtěli více zaměřit právě na matematiku a fyziku,“ konstatuje ředitel gymnázia Vít Schindler, který si cení toho, že škola tak rozšířila dosavadní statut fakultní školy Univerzity Palackého v Olomouci a Ostravské univerzity v Ostravě.
„Cenná je pro nás zejména dlouhodobá spolupráce s Univerzitou Palackého v Olomouci, která má kromě jiného podobu kvalitních matematických seminářů,“ zdůraznil Vít Schindler s tím, že doufá, že stejně plodné bude i spojení s Matematicko-fyzikální fakultou UK. Ostatně první konkrétní kroky se už rýsují…
„V nejbližší době umožníme jedné z talentovaných studentek gymnázia zapojit se do konkrétního fyzikálního projektu. Zajistíme jí exkurzi na odborná fyzikální pracoviště, aby získala představu o možnostech spolupráce a vybrala si téma, které by ji lákalo,“ uvedla Dana Mandíková z katedry didaktiky fyziky Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy.
Cílem projektu fakultních škol je navázat užší spolupráci fakulty s vybranými středními a základními školami, podporovat kvalitní výuku matematiky, fyziky a informatiky a pomáhat při práci se zájemci o tyto obory.
„Fakulta školám nabízí například odborné konzultace pro učitele i žáky, exkurze, besedy, přednášky, semináře a stáže, zapojení do společných projektů, pomoc při realizaci středoškolské odborné činnosti, využití vybavení interaktivní fyzikální laboratoře pro studentské projekty. Fakultní školy jsou pravidelně a přednostně informovány o akcích pořádaných fakultou, například o kurzech celoživotního vzdělávání učitelů, akcích pro žáky středních a základních škol, o fakultních grantech týkajících se oblastí společného zájmu.
Rádi vyjdeme vstříc i rozmanitým námětům na spolupráci ze strany fakultních škol. Naopak od nich očekáváme, že umožní ověřování nových vyučovacích metod a forem práce v rámci výzkumné činnosti vysokoškolských odborníků i studentů nebo realizaci pedagogických praxí budoucích učitelů matematiky, fyziky, informatiky a deskriptivní geometrie.
Počítáme také s podporou při vyhledávání talentovaných žáků ve zmíněných oborech a se spoluprací na jejich dalším osobnostním i odborném rozvoji. Ostatně studenti Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci, kteří mají hlubší zájmem o naše obory, se aktivně projevují už nyní. A mnozí z nich jsou během středoškolského studia natolik dobře připraveni, aby studium na Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy bez problémů zvládli,“ upřesnila doktorka Dana Mandíková s tím, že úroveň studentů v moravskoslezském regionu je obecně velmi dobrá.