Vědci objevili na mořském dně záhadného fialového tvora

San Diego

Podivného kulovitého fialového tvora připomínajícího zářivou vánoční ozdobu našli vědci z výzkumné lodi Nautilus při průzkumu mořského dna u pobřeží jižní Kalifornie. Nyní se pokoušejí zjistit, o jakého živočicha se jedná.

BEZ KOMENTÁŘE: Vědci objevili v moři záhadného purpurového tvoraVideo: Reuters

Tvora o průměru pěti centimetrů našli mořští biologové v podmořské proláklině v hloubce 1600 metrů u ostrovu Channel, uvedla mluvčí posádky Susan Poultonová. Dodala, že se tvora po jeho krátkém setkání s krabem podařilo nasát do zvláštního kontejneru, aby ho mohli prozkoumat biologové.

První analýzy naznačovaly, že jde o mořského plže z řádu nahožábří (Nudibranchia), kteří mají velkou tvarovou rozmanitost a často se u nich objevují i jasné barvy. Tvarově byl zase blízký nadčeledi Pleurobranchoidea, její příslušníci však mají většinou nenápadné pískové barvy a v žádném případě ne purpurové. U nového tvora se také zatím nepodařilo najít typické výrůstky rinofor, takže může jít o představitele úplně jiné skupiny živočichů.

Když se ukázalo, že je tvor tvořen dvěma spojenými kulovitými laloky, mořský biolog Jeff Goddard přišel s ideou, že by mohlo jít o embryo, aniž by ale uvedl, jakého tvora.

Rozhodnout mají biologové z harvardského muzea srovnávací zoologie, napsala agentura Reuters.