„Součástí balíku změn je úprava rámcových vzdělávacích plánů jednotlivých oborů včetně zvážení rozsáhlosti látky, rozdělení vyučování na skupiny, další vzdělávání současných učitelů, zkvalitňování pedagogických fakult nebo pořádání konferencí matikářů pro sdílení dobré praxe moderních způsobů výuky,“ představil společné plány Štěpán Kment, předseda České středoškolské unie.

Většinou stále jen memorování vzorců a postupů

Plány konferencí matematiků pro sdílení dobré praxe by měly sloužit k výměně zkušeností kantorů navzájem a potažmo ke změnám v běžných hodinách středoškoláků.

V současném systému je řada učitelů, kteří zavádějí do výuky různé interaktivní či skupinové metody práce se třídou. Podle středoškoláků je ale matematika stále ve většině případů vyučována frontálně a na základě memorování vzorců a postupů.

Nedostatek času

Další potíž vidí hlavně na gymnáziích v nedostatku času na podrobné probrání a pochopení veškeré stanovené látky.

Se zaměřením na celoživotní vzdělávání pedagogů přichází návrh na školení pro učitele přímo v jejich školách. V neposlední řadě se chce ministerstvo zaměřit na zkvalitnění pedagogických fakult.