Hlavní obsah

Zakazovat žákům technologie nemusí být dobrý krok

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zakazování mobilních telefonů a dalších technologií na školách nemusí být vždy správné řešení, upozorňuje s odkazem na britský deník The Telegraph společnost Scio. Podle profesora Paula Howarda-Jonese z Bristolské univerzity jde především o to, jakým způsobem s nimi děti pracují. Vychází ze svého výzkumu, podle kterého mohou počítačové hry zlepšit soustředění žáků a jejich studijní výsledky.

Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

Ilustrační foto

Článek

Technologie budou děti vždy využívat i přes zákazy. Profesor Howard-Jones rozumí obavám z jejich dopadu na spánek, domácí přípravu nebo tělesné aktivity žáků, zároveň ale radí tato média nedémonizovat.

Učení se pomocí hry

Trend zakazování používání mobilních telefonů a jejich vykazování ze tříd je podle profesora nesprávný. Učení se prostřednictvím hry brání mysli v těkání a pomáhá jí lépe se soustředit.

Tím spíše, že jsou technologie nedílnou součástí dnešního života, by se měli žáci vést k jejich vhodnému používání. Videohry sice mohou podle Howarda-Jonese děti více zapojit do učení, počítače by však večer měly být již vypnuté, aby malí školáci nechodili pozdě spát.

Profesorova studie, která je propojena s širším výzkumem zahrnujícím deset tisíc britských studentů středních škol, zkoumala procesy v mozku během vzdělávání různými metodami. Jedna skupina studentů se učila z klasických otázek, druhá z tzv. multiple choice testů a třetí pomocí počítačové hry, kde žáci soutěžili, kdo získá víc bodů za správné odpovědi.

V prvních dvou skupinách měli studenti mozek v „klidovém režimu“. Ten myšlenkám umožňuje odbíhat, zatímco studenti ve třetí skupině byli soustředěnější. Tím pádem se učili efektivněji.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám