Hlavní obsah

Většina škol komunikuje s rodiči výhradně online

Praha

Více než čtyři pětiny českých škol umožňují rodičům svých žáků komunikovat online. Většina škol ale pro tento druh komunikace nemá žádná pravidla. Negarantují například rodičům, že jim má do druhého dne přijít odpověď. V aktualizacích svých webových stránek však školy dosáhly značného pokroku. Vyplývá to ze srpnového průzkumu společností EDUin a Webnode, kterého se zúčastnilo 275 škol.

Ilustrační foto

Článek

Nejčastější formou online komunikace je e-mail na jednotlivé vyučující, který využívá 84,2 procenta škol. Přibližně na dvou třetinách škol je k dispozici jednotný centrálně spravovaný e-mail. Z dalších kanálů jsou poměrně často využívané ještě školní informační systémy nebo webový formulář, necelá třetina oslovených škol komunikuje s rodiči na sociálních sítích.

Třetina škol přidává příspěvek na web dvakrát až třikrát týdně, čtvrtina jednou za týden.

Chybí zásady online komunikace

Bezmála 79 procent škol nemá stanoveny lhůty pro odpověď ani další zásady online komunikace s rodiči. Menšina škol, která tato pravidla má, se nejčastěji zavazuje odpovědět do jednoho, případně maximálně do dvou až tří pracovních dnů.

Školy mívají internetové stránky a z průzkumu podle jeho autorů vyplývá, že se velmi zlepšily v četnosti aktualizací. Třetina škol přidává příspěvek na web dvakrát až třikrát týdně, čtvrtina jednou za týden. S menší než týdenní frekvencí svůj web aktualizuje jen pětina škol. Nejčastěji přispívají učitelé nebo správce webu.

Elektronické žákovské knížky

Více než polovina škol využívá také zabezpečenou část webu, kde jsou informace chráněny uživatelským jménem a heslem. Přes tři čtvrtiny z těchto škol například prostřednictvím takzvaných elektronických žákovských knížek informuje žáky i rodiče o klasifikaci.

Na průzkum navazuje soutěž sCOOL web, do níž se může zapojit jakákoli základní a střední škola v republice. Vedle funkčnosti, grafického zpracování a uživatelské přívětivosti webu se v ní bude hodnotit také otevřenost školního webu vůči veřejnosti.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám