Hlavní obsah

Čeští osmáci excelují v práci s počítači, zabodovali v mezinárodních testech

• Aktualizováno
Právo, jim

Z mezinárodního měření počítačové a informační gramotnosti žáků osmých tříd ICILS 2013 vyšli ti čeští nejlépe. Do průzkumu bylo zahrnuto 16 zemí z celého světa.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

„Možná je to úplně poprvé v historii, kdy ČR porazila všechny a skončila na prvním místě,“ řekl k výsledkům měření ministr školství Marcel Chládek (ČSSD).

Češi nechali za sebou žáky Kanady (konkrétně z provincie Ontario), Austrálie, Polska, Norska či Jižní Koreje. Nejhorší výsledky měly Turecko, Thajsko, Chile, Litva a Slovinsko. Slováci se usadili ve středu pomyslné tabulky za Němci a těsně před Rusy.

Země jako USA, Japonsko, Finsko, nebo Čína se průzkumu nezúčastnily.

„Ve všech zemích dívky dosahovaly lepších výsledků než chlapci, v případě ČR byl však tento rozdíl nejmenší,“ poznamenal vrchní školní inspektor Tomáš Zatloukal.

Více nových technologií

Podle něj se na výsledku významně podepsalo i to, že čeští žáci v rámci testových úloh prokázali znalost práce s textem.

Do budoucna by ales ohledem na počítačové a komunikační gramotnosti rád revidoval centrální osnovy, které se zatím od svého vzniku příliš neposunuly. Měly by být zařazovány do výuky jiných předmětů, a také učitelé by se měli dále vzdělávat v daných dovednostech.

Chládek připomněl, že větší využívání nových technologií ve výuce ostatních předmětů je prioritou resortu. Vyzdvihl svůj program na zavádění tabletů do škol. Podle něj se už dnes ukazuje, že děti, které používají ve výuce tablety, se učí rychleji a mají lepší výsledky než ostatní.

Reklama

Výběr článků

Načítám