„Proč už mi nikdy nic neřeknete?“ ptá se unavená důchodkyně na reklamní ploše. Odpověď ve formě graffiti pregnantně říká: „Protože jsi úplně mimo!“ Billboardy rozmístěné po Praze nabízejí hned několik podobných dialogů.

Tyto komentáře byly vybrány z diskusních fór internetových portálů, které informovaly o kampani, a autoři kampaně je poté dopsali formou graffiti na billboardy.

Kampaň iniciovala mezinárodní společnost Sue Ryder, která má s prací se seniory letité zkušenosti.

Kampaň iniciovala mezinárodní společnost Sue Ryder, která má s prací se seniory letité zkušenosti.

FOTO: mastozapar.cz

Část komentářů byla ponechána v původním znění, některé byly upraveny pro formát kampaně. Vždy se však dbalo na to, aby interpretovaly věrohodně tón a náladu diskuze.

Důchodkyni natáčeli skrytou kamerou

Kampaň začala již na začátku srpna a vyvolala rozporuplné reakce. Zejména má oslovit mladé lidi, a to přímo jejich vlastním jazykem. „Některé negativní ohlasy jsou tak silné a na poplach bijící, že se autoři kampaně rozhodli je zveřejnit a otisknout v samotné kampani,“ říká Matěj Lesal, ředitel domova pro seniory Sue Ryder, který je společně s agenturou Arnold Prague autorem kampaně.

Video

Kampaň na pomoc seniorům Máš to za pár

Účelem kampaně podle nich je, aby negativní reakce vyvolaly pozitivní ohlasy vyzývající k větší toleranci a úctě mezi generacemi. Kampaň chce provokativní formou upozornit na to, jak jsou v Česku senioři velkou částí společnosti vnímáni, jejím středobodem je také web www.mastozapar.cz, kde je umístěna také „stárnoucí aplikace“, kde uživatel může zjistit, jak asi bude vypadat, až bude starý.

Úspěch zaznamenalo i video s důchodkyní natočené skrytou kamerou na schodech ve vestibulu metra Muzeum, které podle autorů dost přesně charakterizuje vztah české společnosti k seniorům.