Odborná porota vybrala tři pedagožky: Helenu Pálenskou a Soňu Morávkovou z Prahy a Petru Plíhalovou z České Lípy. Soutěž se konala již počtvrté, i letos ve spolupráci s jazykovou společností Wattsenglish.

Všichni přihlášení pedagogové prošli náročným výběrem. Členové odborné komise se účastnili výuky hodin angličtiny, kde osobně hodnotili práci učitelů dle jimi vytvořené metodiky. Jedním z nových požadavků byla letos videonahrávka z hodiny jako součást registrace do soutěže. „Pomocí videonahrávek jsme měli možnost velmi dobře porovnat a posoudit metody a postupy, které učitelé používají,“ uvedl ředitel společnosti Wattsenglish a jeden z členů poroty Marek Kadlec a ředitel společnosti Wattsenglish.

Učitelé byli do soutěže nominováni svými studenty, kolegy či řediteli škol. Jednou z podmínek registrace byl letos nově i doporučující dopis od žáků.

Základ je komunikace

Petra Plíhalová, oceněná učitelka ze ZŠ a MŠ Klíč z České Lípy, vidí základ svého pedagogického úspěchu v otevřené a přirozené komunikaci: „Musíme si jako učitelé uvědomit, že děti neučíme jen slovíčka a gramatiku, ale celý jazyk a komunikaci. Využívám proto různých her, interaktivní tabuli, pohyb. A hlavně – s dětmi mluvím v hodinách jen anglicky, aby se naučily komunikovat bezprostředně.“

Nejlepší rodilá mluvčí

V rámci soutěže O nejlepšího učitele angličtiny proběhla i anketa o nejoblíbenějšího rodilého mluvčího Wattsenglish. Těch již působí v mateřských a základních školách po celé republice více než 40. V této soutěži obhájila své prvenství z minulého roku Američanka Jessica Gibbs, která učí na MŠ a ZŠ v Karlovarském kraji.