Hlavní obsah

Česká prvouka pro druhé třídy je nejlepší evropskou učebnicí roku

Novinky, pro

Žáci druhých tříd základních škol, kteří při výuce prvouky využívají učebnici Nakladatelství Fraus s titulem Prvouka pro 2. ročník základních škol, se budou učit z nejlepší evropské učebnice roku 2011.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Na mezinárodním knižním veletrhu ve Frankfurtu o tom ve středu rozhodla odborná porota Evropské asociace nakladatelů učebnic, složená z evropských pedagogů, didaktiků a nakladatelů. Cenu za nejvyšší ocenění ve čtvrtek při slavnostním vyhlášení převzal Jiří Fraus, jednatel Nakladatelství Fraus.

Úspěch plzeňského učebnicového nakladatelství je o to cennější, že druhá nominovaná učebnice Zeměpis pro 9. ročník a víceletá gymnázia získala Zvláštní cenu poroty.

Ocenění získali i loni 

Ceny uděluje Evropská asociace nakladatelství učebnic (EEPG) a plzeňskému nakladatelství se tak podařilo navázat na úspěchy z předchozích třech ročníků. Loni byl rovněž Zvláštní cenou poroty oceněn titul Život v našem regionu.

V roce 2009 získala v konkurenci 48 učebnic 26 vydavatelů z 16 zemí stříbro učebnice matematiky pro 6. ročník v kategorii Best European Schoolbook Awards a bronz Dějepis 6, který byl oceněn v soutěži EEPG Best Schoolbook Awards. V roce 2008 titul Chemie pro 8. ročník ZŠ tuto soutěž dokonce vyhrál. Podobné úspěchy v této soutěži nakladatelství zaznamenává pravidelně již od roku 2005.

Celkově se letos do soutěže o Nejlepší evropskou učebnici přihlásilo 20 nakladatelů s 40 tituly, z nichž 9 včetně obou původních českých učebnic bylo nominováno na ocenění. Letos ve Frankfurtu proběhl již dvanáctý ročník soutěže.

Autorky šly proti proudu 

Autorky Michaela Dvořáková a Jana Stará působí na Pedagogické fakultě UK Praha na katedrách občanské výchovy a primární pedagogiky „Setkáváme se s učiteli, kteří naše učebnice oceňují, ale zároveň přiznávají, že to od nich vyžaduje větší přípravu. Vedle nich existuje řada učitelů, kteří mají rádi tradičnější přístup a ty je potřeba o kvalitách naší učebnice přesvědčovat,“ uvedla Dvořáková.

Právě multikulturní přístup a otevřenost pro život v současných podmínkách, ve kterých neschází tak samozřejmé součásti světa současných školáků, jako jsou média či počítač, podle Dvořákové nejspíše zaujaly mezinárodní porotu.  „Z ocenění máme velkou radost,  teď jsme dostaly jasný impuls, že se nemusíme bát zkoušet to dál jinak, než bylo dosud obvyklé. Budeme se cítit jistější,“ řekla Dvořáková.

Reklama

Výběr článků

Načítám