Do 10. ročníku soutěže Global Management Challenge se na národní úrovni zapojilo celkem 730 účastníků, převážně studentů českých vysokých škol, kteří vytvořili 190 týmů o 3 – 5 členech. Soutěžící si během celého klání mohli otestovat své teoretické a praktické manažerské dovednosti a plně nést důsledky svých rozhodnutí ve virtuální společnosti.

Největší předností soutěže Global Management Challenge je však spolupráce studentů s prestižními firmami, které působí na českém trhu. Mezi nimi si každý soutěžní tým zvolil svého patrona. Na základě návštěv ve vybraných podnicích a při setkáních s managementem partnerské firmy tak studenti získali cenné zkušenosti, které mohli v soutěži zúročit. Naopak patronům se naskytla příležitost poznat své potenciální zaměstnance a případně s nimi navázat spolupráci již v průběhu jejich studia.

Seznam.cz se stal partnerem poprvé

„Seznam.cz se stal generálním partnerem v tomto roce poprvé. Byla to pro nás nová zkušenost, ale vidět to nadšení a dynamiku mladých lidí, kteří se potýkají s plánováním a řešením strategických otázek, byť jen na modelových situacích, bylo úžasné. Přesně takové lidi totiž Seznam.cz potřebuje ve svém týmu. Pro Seznam.cz to rozhodně nebyl poslední rok podpory, ani Spráce.cz nebude měnit nic na svém dlouhodobém mediálním partnerství. Studnetům přejeme hodně štěstí nejen v Macau,“ komentovala Irena Zatloukalová, tisková mluvčí Seznam.cz.

„Společnost Škoda Auto je nejstálejším partnerem soutěže. Věříme, že tato soutěž přinese účastníkům hlavně zkušenosti, nové znalosti a další podněty k osobnímu rozvoji. Společnost Škoda Auto v rámci sociální odpovědnosti firem dlouhodobě podporuje nadané studenty. Nabízí řadu příležitostí k odbornému i nadodbornému rozvoji mladých talentů a zároveň jako leader českého průmyslu intenzivně podporuje školství a další vzdělávání,“ říká Ing. Bohdan Wojnar, člen představenstva za oblast Řízení lidských zdrojů ze společnosti Škoda Auto, který osobně studenty přivítal při slavnostním zahájení národního finále.

Národní finále, do kterého se probojovalo osm nejlepších týmů z celé České republiky, proběhlo 15. 3. 2011 ve vzdělávacím centru Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Na virtuálním trhu byla každému z týmů přidělena výrobní společnost, kterou soutěžící museli strategicky vést a rozvíjet. Vyhrál tým, který v konečné fázi dosáhl nejvyšší ceny za akcii své virtuální firmy.

Obchodování probíhalo na trzích EU, NAFTA a také přes internet. Jednotlivé týmy musely vypracovat strategii rozvoje, plánování a společně pracovali s přidělenými informacemi. Důsledky manažerských rozhodnutí pak vyhodnocoval speciální počítačový software v oblastech marketingu, výroby, lidských zdrojů, logistiky a financí.

Vítězové se utkají v Macau

Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 23. 3. 2011 na Staroměstské radnici v Praze. Vyhrál tým „Gekko“, jehož patronem se stala společnost Seznam.cz. Tým dosáhl ve stanoveném termínu nejvyšší ceny za akcii (1.619) a nejlepšího postavení virtuální společnosti na trhu.

Následoval tým Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy „Shell GMC Power“ pod patronátem společnosti Škoda Auto s 1.505 za akcii. Na třetím místě se umístil tým složený ze skupiny studentů z českých univerzit s příhodným názvem „Second place is for losers“ s 1.498 za akcii, který si také vybral jako svého patrona společnost Seznam.cz.

Vítězové národního kola soutěže Global Management Challenge pojedou reprezentovat Českou republiku na celosvětové finále, které se bude konat v čínském Macau. Snad budou Češi v mezinárodním klání úspěšní stejně jako v předchozích letech.