Hlavní obsah

Ministerstvo školství chce nové logo, studenti je mají vytvořit za hubičku

Právo, Petr Kotek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ministerstvu školství se nelíbí dosavadní logo. Vyzvalo studenty, aby vymysleli nové, chce jim za to ale zaplatit všeho všudy pět tisíc korun. Obvyklé ceny za podobnou práci jsou přitom řádově vyšší.

Článek

„Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) vyhlásilo otevřenou soutěž pro studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol. Její podstatou je návrh nového loga ministerstva, které bude po další léta reprezentovat úřad navenek a které se stane značkou českého školství, ale i sportu, mládeže a dalších rezortních agend,“ píše se v tiskové zprávě, která je umístěna na webu úřadu www.msmt.cz.

Experti vrtí nevěřícně hlavou: běžně se platí mnohonásobně víc

Pět tísíc za logo se zdá osloveným expertům opravdu málo. Tvorba loga je totiž svébytná, velmi náročná a také po zásluze finančně oceňovaná výtvarná disciplína. Klíčovou roli hraje nápad, k procesu tvorby ale neodmyslitelně patří i dokonale zvládnuté řemeslo.

I proto je například město Šumperk, které nedávno také vyhlásilo výběrové řízení na vlastní logo, připraveno zaplatit vítězi 320 000 korun. Jen takzvané skicovné pro každého z výtvarníků, kteří postoupí do druhého kola výběrového řízení, představuje 10 000 Kč.

„U komerčních subjektů se pak stanovuje nejen základní cena v řádech desítek až stovek tisíc, ale pro celkovou kalkulaci se používají různé koeficienty,“ popisuje Květa Hrubešová z komunikační agentury Omne Bonum.

Koeficienty podle ní zohledňují zejména velikost firmy a plošné užití loga po celé ČR, přibližně polovinu celkové ceny pak tvoří autorská práva.

Autora současného loga na ministerstvu neznají, dokumentace se ztratila

„Původní logo ministerstva pochází z roku 2004 a neodpovídá současným grafickým požadavkům,“ vysvětluje potřebu nového zpracování Martin Korych z odboru vnějších vztahů a komunikace MŠMT. Na dotaz, kdo v roce 2004 dosavadní logo vytvořil a kolik za ně úřad zaplatil, však nedokáže odpovědět. Dokumenty k tomu už prý nelze dohledat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám