Hlavní obsah

Odstartoval vítězný projekt podnikatelské soutěže organizované VŠE

Právo, ťas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tisíce fotografií, které slouží všem, kdo hledají inspiraci v bydlení či se s ním chtějí pochlubit. To byla hlavní myšlenka projektu UkazJakBydlis.cz mladého podnikatele Štěpána Bartyzala. Jeho podnikatelský záměr v květnu zvítězil mezi dalšími 93 projekty v soutěži, kterou třetím rokem pořádal Institut rozvoje podnikání (IDE) při Vysoké škole ekonomnické v Praze. Teď projekt startuje naostro.

Článek

O úspěchu projektu rozhodovaly proveditelnost v praxi, kvalita zpracování, originalita a potenciál dalšího růstu. Ve finálovém kole soutěže se hodnotila i osobní charakteristika lidí, kteří budou záměry realizovat. Projekty hodnotila desetičlenná porota složená ze zkušených podnikatelů, manažerů, investorů i zástupců médií.

Úspěšný portál o bydlení se liší od ostatních především nebývalým zaměřením na rozsáhlé fotogalerie. „Sám jsem nebyl spokojený, když jsem na internetu hledal obrázky s inspirací bydlení. Většinou jsem narazil na články, kde bylo jen pár obrázků. Texty jsou důležité, ale najdete je všude. Obrázky dokážou hodně napovědět, inspirují. Nový portál se zaměřuje na to, co chybělo a obrázky proto tvoří 90 procent webu. Fotografie lze navíc snadno sdílet na facebooku či na twitteru,“ říká Štěpán Bartyzal.

Další výhodou portálu je velice přátelské vyhledávání. „Zadáte typ židle, kuchyně či podlahy, kterou hledáte a navíc odpovídá vašim představám o barvě, materiálu či tvaru: server vyhledá několik fotografií různých místností, kde je vámi hledaný typ použit. Uživatel tak může rychle a jednoduše najít fotografie, které odpovídají jeho představám a přáním,“ popisuje mladý podnikatel.

Způsob vyhledávání může být zajímavý i pro firmy, které chtějí na portálu inzerovat. Těm díky němu mohou zobrazit konkrétní reklamní sdělení na relevantní klíčové slovo hledané uživatelem a přesměrovat jej do své galerie obrázků.

Obchodní model tohoto projektu chce využít zájmu firem, které mohou za drobný poplatek na novém portálu o bydlení ukázat fotografie a galerie svých realizací a produktů. Náročnější obchodní partneři mohou přidávat i nejrůznější reklamní sdělení zobrazovaná přímo v obrázcích běžných uživatelů.

„Myslím, že tento portál může být velice přitažlivý pro firmy nabízející své dovednosti v oblasti bydlení: pro architekty, kuchyňská a koupelnová studia, stavební firmy ale i obchodníky s luxusními nemovitostmi. Obecně firmy, které se zabývají zařízením interiéru, exteriéru a mají co ukázat, “ dodává Štěpán Bartyzal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám