Článek
Nové středisko pomůže studentům připravit se na reálnou praxi ještě před nástupem do zaměstnání. To zahrnuje například i podporu vnímání širšího kontextu problematiky či zkušenosti s podnikovými technologiemi. „UTEC je ukázkou spolupráce, v rámci níž se setkávají dva světy, které si vzájemně mají mnoho co předat. Byla by škoda této synergie nevyužít,“ říká vedoucí centra Jan Kočí.
Prvními předměty, které UTEC realizuje, jsou „Corporate Performance Management“ a „Informační systémy a procesní řízení“. „Výuka je založena na reálných případových studiích a umožňuje tak využít teoretické znalosti v praxi. Zároveň se zaměřuje na týmovou práci a učí nás manažersky přemýšlet,“ popisuje Pavel Trojánek, student 5. ročníku ČVUT. Velkým přínosem pro studenty je podle něj také kontakt s firemním sektorem a odborníky z praxe.
Činnost střediska je postavena na moderní mobilní počítačové učebně se serverovou částí, která tak umožňuje zájemcům získat praktickou zkušenost s nejnovějšími technologiemi určujícími trendy v oblasti IT. Technické zázemí pro výuku přišlo na zhruba milión korun.
Nabídku UTEC mají v blízké době doplnit školení soft-skills, soutěže, konzultace diplomových a bakalářských prací nebo jednorázové semináře o zajímavých technických tématech. Kurzy nabídnou studentům možnost získat za výhodných podmínek celosvětově uznávané technické certifikace ve vybraných oblastech. Činnost centra je také úzce provázána se stážovým programem IBM pro nejlepší studenty, kteří pak zpětně v centru působí.