„Majitele platebních karet chceme seznámit s výhodami, které jim platba kartou přináší a ukázat jim, že platební karta má více možností využití, než je jen výběr hotovosti z bankomatu,“ řekla Marie Hešnaurová, ředitelka odboru Rozvoj platebních karet ČS.

„Například nákup na internetu je díky své téměř neomezené nabídce zboží a také možnosti srovnání cen pro zákazníka lákavý. Pokud zákazník koupí zboží na internetu, kde za něj rovnou zaplatí platební kartou České spořitelny, zboží je mu nejen doručeno přímo na předem zadanou adresu, ale oproti dobírce navíc zákazník získá možnost uplatnit u nás reklamaci v případě, když mu obchodník zboží nedodal anebo zboží již došlo poškozené,“ dodala Hešnaurová.

Tři sekce webu doplňují vzdělávací videa

Vzdělávací portál Jak platit kartou se skládá ze třech samostatných částí pojmenovaných Platím na internetu, Platím v obchodech a Co ještě umí má karta. Všechny tři sekce obsahují edukativní videa, která seznamují uživatele s funkcemi platební karty.

První video ze sekce Platím na internetu zábavnou formou divákovi vysvětluje proces nákupu zboží na internetu a provází ho od výběru zboží, přes zaplacení na internetu až po doručení zboží domů. Majitel karty zde najde další potřebné informace například o tom, proč je pro něj nákup a platba za zboží na internetu výhodná, jak pozná bezpečného obchodníka a také to, že banka se za klienta postaví, pokud obchodník uživateli zboží nedodá či ho dodá poškozené.

Sekce pod názvem Platím v obchodě obsahuje video, které detailně popisuje nákup zboží přímo v kamenném obchodě a seznamuje diváka s platbou zboží prostřednictvím platebního terminálu. Část Co ještě umí moje karta obsahuje filmovou ukázku, která vysvětluje, jakých všech služeb může držitel karty využít v bankomatu.

Výběrů z bankomatů ubývá, platby kartami rostou

Bezhotovostní platby kartou jsou mezi klienty stále oblíbenější. Zatímco objem výběrů hotovosti v bankomatech České spořitelny se v prvním pololetí letošního roku 2010 snížil oproti stejnému období loňského roku 2009 o 3,5 %, objem transakcí uskutečněných platebními kartami ČS v kamenných a internetových obchodech meziročně vzrostl o 8 %. V první pololetí letošního roku se výrazně navýšil počet transakcí uskutečněných přímo na internetu, a to o 38 %.

Lidé na internetu nejčastěji platí za zájezdy a další služby, za nákup elektroniky a počítačové techniky. Průměrná cena zaplaceného zboží je 1310 Kč. Objem internetových transakcí hrazených kartami České spořitelny se v prvním pololetí letošního roku vyšplhal na částku přesahující miliardu korun.