Hlavní obsah

Prodavač vždy po ruce zákazníkovi? Zatím utopie, díky vědcům ale reálná

Právo, ťas

Představte si hypermarket ve víkendové nákupní špičce. Potřebujete poradit s výběrem kosmetiky, nejbližší prodavač je ale kilometr daleko u dětských plen. A teď si zkuste představit, že nějakým záhadným způsobem vytuší, kde je ho momentálně nejvíc potřeba, a v momentu, kdy ho začnete vyhlížet, už stojí vedle vás. Utopie?

Článek

Zatím takhle česká nákupní centra opravdu nevypadají. Vědci už ale vyvinuli nástroj, který dokáže nasměrovat personál přesně tam, kde ho zákazníci potřebují nejvíc. Stačí k tomu analýza záběrů bezpečnostních kamer. Software zároveň dokáže měřit vztah mezi umístěním zboží, atraktivitou designu a počtem prodejů.

Technologie dokonce dokáže automaticky rozeznat člověka v nepřehledném obraze a registrovat jeho chování, i pokud je částečně skryt za nákupním regálem. Zároveň ale neukládá žádné informace, které by mohly sloužit k identifikaci konkrétního zákazníka.

Systém se jmenuje Nextiva Retail Traffic Analysis a nabízí jej americká společnost Verint. Nově je dostupný i na českém trhu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám