"Vzhledem ke specifickému chování italské mládeže nepatří tento segment mezi nejoblíbenější. Nicméně se jedná o produkt, který sice nepřináší velké zisky leteckým společnostem ani hotelům, pomáhá však významně vylepšit jejich obsazenost v období, které je fakticky mrtvé," píše agentura ve zprávě z průzkumu.

Školní turistika je italský fenomén, který uvádí do pohybu až 2,5 miliónu studentů ročně, 60 procent z nich přitom cestuje do zahraničí. Hlavní sezona školních výletů je v Itálii od ledna do dubna.

Nejčastěji používaný dopravní prostředek je autobus, který využívá 62 procent školních výletů, následuje doprava letadlem. Průměrné náklady na cestu činí 290 euro na osobu.
"Vnímáme italské studenty v Praze jako sázku na budoucnost. Pokud se jim destinace zalíbí, přicestují příště s přítelkyní nebo přítelem, později s rodinou," uvedl ředitel italského zastoupení CzechTourismu Luboš Rosenberg.

Kromě Italů míří do České republiky každým rokem studentské skupiny z Německa, Španělska, Řecka a Británie.