Článek
To samozřejmě znamená kromě nároků na zapamatování poněkud kostrbatého názvu i nutnost změnit celou vizuální komunikaci úřadu - od vizitek jeho pracovníků přes hlavičkové papíry, webové stránky až po propisky, které budou nejspíš i nadále v rámci tradice dostávat novináři na tiskovkách.
Logo přitom zřejmě přijde nejdráž. Renomovaní výtvarníci si za takovou práci, která zahrnuje kromě grafické podoby i vytvoření složitého manuálu pro použití logotypu za různých okolností, účtují statisíce korun. „Zpracování studenty grafických škol by vyšlo levně,“ předpokládá mluvčí resortu Kateřina Böhmová.
Pamětníci: Hlavně když nás nechají v klidu učit
V zemi, jejíž starší obyvatelé už uvykli periodickým změnám názvů ulic, náměstí či mostů, odstraňování a znovuvztyčování soch každých několik desetiletí, jde ovšem o změnu v podstatě nevýznamnou.
Připomeňme třeba široký historický oblouk, kterým se hasiči vrátili přes označení požárníci ke svému tradičnímu názvu. Ve skutečnosti ovšem dnes tvoří drtivou většinu jejich práce takzvané „technické zásahy“, kdy vyprošťují nešťastníky uvízlé ve výtazích nebo odčerpávají vodu ze zatopených sklepů.
Lidé, kteří dlouhodobě působí v oblasti školství, zůstávají tedy i teď celkem klidní. „Ať si ten úřad v Praze pojmenují, jak chtějí, hlavně když nás nechají v klidu učit,“ říkají si mezi sebou.