Hlavní obsah

Praha 1 se rozhodla přispět dětem na zážitky z "Českého lvíčka"

Právo, ťas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Dětský vláček „Český lvíček“, funkční model soupravy Český lev – parovozu sestrojeného v tehdejší pražské Breitfeldově továrně, který byl na pražském Žofíně předveden poprvé v Českých zemích v roce 1841, byl slavnostně zprovozněn 13. září minulého roku. Má kapacitu dvanáct osob a čeká jej druhá sezóna provozu.

Článek

Městská část Praha 1 se v nadcházející druhé sezóně provozu této populární dětské atrakce rozhodla přispět na její provoz a dát tak dárek hlavně dětem z mateřských a základních škol.

„Slovanský ostrov je cílem vycházek jak rodičů s dětmi, tak i učitelů a dětí z mateřských a základních škol. A zejména učitelé si nemohou dovolit zaplatit jízdu všem dětem. Věřím tedy, že je náš dárek potěší a oni zase udělají radost našim nejmenším,“ vysvětlil starosta Filip Dvořák

Radnice přispěje na bezplatné jízdy doprovodu nejmenších dětí, zvýhodněnou permanentku a 1 585 jízdenek pro děti z mateřských škol a prvního stupně základních škol Prahy 1.

„Malé děti se samy často bojí, proto chceme, aby je mohli bezplatně doprovázet dospělí,“  říká starosta. Vedle bezplatné jízdy pro doprovod dětí a jízdenek pro mateřské školy a první stupeň základních škol přinese nová sezona i permanentku v ceně 50 korun, jež bude určena pro šestnáct jízd.

Jak se rodil unikátní model

Za sestrojením lvíčka stojí Josef Hanuš z Třebechovic, jehož rodina se už po tři generace specializuje na výrobu atrakcí do lunaparků. Tato zakázka pro ně byla ale zcela ojedinělá.

„Vycházeli jsme pouze z dobové rytiny, překonávali zásadní nedostatek historických informací a původních nákresů, přesto jsme museli co nejvěrněji vystihnout původní podobu parovozu,“  vysvětluje Hanuš, který vláček se svými spolupracovníky vyrobil z kovu, plechu a dubového dřeva.

Na každém detailu si dal  záležet. Svědčí o tom například dubové, ručně vyráběné kazety, kterými je vláček obložen. „Dubové obložení je ručně frézováno, poté mořeno proti červotočům a následně třikrát ošetřeno proti vlivům počasí. Každá obkládací kazeta je tedy originál, proto není stoprocentně stejná a liší se v minidetailech. Na první pohled ale nejsou rozdíly patrné.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám