Hlavní obsah

Ostrava chce kampaní přesvědčit mladé, aby se více učili jazyky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostrava

Město Ostrava chce vyzvat v propagační kampani mladé lidi a studenty, aby se více věnovali výuce cizích jazyků, a mysleli tak na svou budoucnost. Akce podporovaná radnicí se bude konat od ledna do května formou vysílaní reklamy nebo spuštěním speciálních webových stránek.

Článek

Hlavními tvářemi kampaně se stanou fotbalista Baníku Ostrava Mario Lička a modelka Blanka Štramberská.

S myšlenkou propagovat výuku jazyků přišel ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD). Podle něj zatím žádné město tak rozsáhlou kampaň zaměřenou na jazykové vzdělávání v Česku neudělalo. "Znalost cizích jazyků je samozřejmě jedním z důležitých faktorů pro získání kvalitního profesního uplatnění. Připomínám, že v našem městě se již etablovaly některé zahraniční společnosti, které podobné pracovní příležitosti, u kterých je znalost cizích jazyků důležitá, vytvořily. Namátkou jsou to Tieto Czech Republic, Dalkia, v okolí například Hyundai Motor Manufacturing Czech a další," uvedl primátor.

Součástí kampaně bude spuštění internetového portálu www.ucsejazyky.cz, na kterém najdou všichni zájemci informace o možnosti výuky jazyků na všech ostravských školách. Webové stránky chce radnice spustit během ledna. Prostřednictvím tohoto portálu budou také moci lidé soutěžit o řadu hodnotných cen, například jazykové kurzy v zahraničí, notebooky, mobilní telefony nebo poukázky na módní oblečení.

Billboardy i spoty v kinech

Kampaň bude probíhat i prostřednictvím billboardů, reklamy v rozhlase, spotů v kině nebo při propagačních akcích přímo na ostravských školách. Město na akci s názvem "Učte se jazyky - myslete na svou budoucnost" počítá s částkou dvou miliónů korun.

"Myslím, že hlavní slogan kampaně je dostatečně výmluvný. Naše aktivita vhodně zapadá do dlouhodobé koncepce, kterou město na jedné straně vytváří dobré podmínky pro příchod zahraničních investorů, a ti na druhé straně vytvářejí kvalitní pracovní příležitosti především pro mladé obyvatele města," konstatoval. Radnice se tak snaží udržet mladé lidi v Ostravě, aby nemuseli odcházet za dobrou prací do jiných měst.

Pozadu nezůstává ani Karviná

Výuku jazyků se rozhodla zkvalitnit také karvinská radnice. Město získalo 25 miliónů korun z Evropské unie na jazykové vzdělávání žáků základních škol. V příštích dvou letech proto čeká všechny karvinské základní školy výrazné zintenzívnění výuky cizích jazyků včetně zájezdů žáků do zahraničí.

"Chceme nejen zvýšit počet hodin výuky angličtiny a němčiny, ale žáci na našich školách budou v němčině a angličtině probírat třeba občanskou výchovu, dějiny anebo zeměpis. Tři sta dvacet jich bude moci za peníze unie vyjet do prostředí, kde budou jazyk denně používat," uvedl náměstek primátora Karviné pro školství Petr Juras (ODS). O zahraniční pobyt budou žáci soutěžit. Peníze jsou určeny nejen na zavedení nových forem výuky, ale také na vybavení škol novými počítači a softwarem a dalšími pomůckami.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám