V Číně objevili předchůdce Tyranosaura rexe

Novinky, rei

V severovýchodní Číně objevili vědci pozůstatky předchůdce Tyranosaura rexe. Byl mnohem menší, ale měl stejně silné nohy, drobné přední končetiny a ostré zuby. Žil před 125 milióny let. Uvedla to stanice CNN s odkazem na žurnál Science.

Raleontolog Paul Sereno u kostry raptorexe

Predátor, jenž dostal přezdívku Raptorex, byl vysoký zhruba 2,7 metru, ale vážil pouhých 68 kilogramů. Vypadal jako zmenšenina tyranosaura, který po světě běhal o 60 miliónů let později. Ten byl stokrát větší a podle odhadů vážil nejméně pět tun. Šlo o nejmohutnějšího a nejnebezpečnějšího tvora, jaký kdy planetu obýval.

Vědce objev zaskočil. „Je to stále těžší a těžší nalézt takové fosílie,“ uvedl jeden z výzkumníků Stephen Brusatte. Zvíře, jehož kostru našli u jezera v severovýchodní Číně, zemřelo ve věku pět nebo šest let.

„Raptorex je klíčovým momentem v dějinách rodu, u něhož se zrodila většina podstatných biologických znaků Tyranosaura. A překvapivá je skutečnost, že se zrodily v tak malém zvířeti,“ uvedl hlavní autor zprávy pro Science a paleontolog Paul Sereno.