Cílem konference je představit široké veřejnosti (2. 11.) i odborníkům z praxe (3. 11.), jak mohou jednotlivé firmy ze Zlínského kraje a celého regionu vzájemně spolupracovat v rámci zvyšování konkurenceschopnosti, známosti a celkového rozvoje místa, v němž žijí a podnikají.

Úvod konference bude patřit Aleně Gajdůškové a Drahomíře Pavelkové, děkance Fakulty managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně. Zlínská univerzita je společně s Trenčianskou univerzitou A. Dubčeka partnerem projektu Přeshraniční klastrová iniciativa pro rozvoj kreativního průmyslu, který konání v pořadí již druhé konference věnované této problematice organizuje.

Na konferenci budou představena témata související s klastrovou iniciativou v kulturních a kreativních průmyslech, která jsou Zlínu velmi blízká. První konferenční den je určen široké veřejnosti, vystoupí zde odborníci na tuto oblast jako například Martin Cikánek (Institut umění, Praha), Marcin Jablonski (Clusterpoint, Polsko – Bialsko-Biala), Zora Jaurová (Fórum kreatívného priemyslu, Bratislava) a další.

Ve dvou blocích přednese své příspěvky také Pavla Břusková, prezidentka Národní klastrové asociace a zároveň koordinátorka celého projektu. „Naší ambicí je přispět k větší spolupráci s kolegy ze Slovenska, ale také z Polska i dalších států. Rozvoj a skloubení tradic a umělecko-kulturního dědictví je v současnosti možný pouze za předpokladu dobré spolupráce místních podnikatelů s vedením města a státní samosprávou. Rádi bychom všem zájemcům ukázali cestu vedoucí přes vzájemnou kooperaci, zde je na místě využití pojmu klastr,“ doplňuje Břusková.

Akce je plně hrazena z projektu Přeshraniční klastrová  iniciativa pro rozvoj kreativního průmyslu s reg. č. 22410420020,  který je financován Operačním programem Cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013.

Co se vlastně skrývá pod pojmem kreativní průmysl?

Kreativní průmysly zahrnují činnosti, jejichž základem je kreativita, schopnosti a talent jednotlivce, který tímto způsobem může vytvořit dílo přispívající k podpoře ekonomiky, zaměstnanosti, zvyšování prosperity apod. Jedná se například o film, architektonický projekt, grafický design či reklamu.

O tom, že pro regionální rozvoj mají klastry velmi významnou roli, svědčí i zkušenosti ze zahraničí. Koordinátorka projektu Pavla Břusková k tomu dodává: „Důležitý je zájem firem a podnikatelů, jedině tak můžeme zlepšovat spolupráci jak v samotném regionu, tak i v mezinárodním měřítku. V zahraničí jsou dnes již budována kreativní města, která přitahují pozornost okolí a v konečném důsledku tak dochází k rozvoji cestovního ruchu, centra měst ožívají a podnikatelé z toho profitují.“

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.