Trocha historie

V roce 1948 založil Ferrucio Lamborghini v italském městě Centa firmu Lamborghini Trattori S.p.A.na výrobu traktorů, kterou o 11 let později rozšířil o výrobu klimatizací. Ferrucio Lamborghini vlastnil luxusní vozy značek Maserati a Ferrari, kterými ale příliš nadšen nebyl. Spor mezi ním a Enzem Ferrarim byl pro něj v roce 1963 zřejmě impulsem k založení společnosti Automobili Lamborghini. Auty vlastní konstrukce se tak rozhodl konkurovat právě Ferrari. Do znaku vozu zvolil vlastní znamení - býka.

Lamborghini trval na tom, aby jeho vozy poháněl dvanáctiválcový motor, a tak si k jeho konstrukci přizval Giotto Bizzariniho, který předtím pracoval na motorech V12 u Ferrari. Prototyp 350GTV s motorem o výkonu 350 koní vzbudil na Turínském autosalónu obrovský zájem, který se projevil v prvním roce sériové výroby - Lamborghini 350GT se prodalo 130 kusů. Stejně úspěšný byl i model Lamborghini 400GT.

Díky prodeji těchto dvou vozů mohla automobilka v roce 1965 v Turíně představit převratnou Miuru, svůj první skutečný supersportovní vůz. Díky velkému zájmu kupujících se Lamborghini zařadilo mezi velmi úspěšné výrobce drahých sportovních vozů. V roce 1971 šokoval Lamborghini automobilový svět revolučním Countachem, prvním vozem se vzhůru otevíranými dveřmi, které jsou dodnes jedinečným prvkem těchto vozů.

O pouhý rok později se automobilové nebe nad Lamborghinim zatmělo. Kvůli velkým ztrátám musel Ferrucio prodat Fiatu svůj podíl ve výrobě traktorů. Prodej Countachu držel firmu nad vodou až do roku 1978, kdy musela vyhlásit úpadek. Od roku 1980 do roku 1987 byla majitelem Lamborghini švýcarská společnost Patricka Mimrana, která značku prodala Chrysleru. Ten díky modelu Diablo vrátil automobilku zpět na špici. I on ale kvůli finančním problémům musel značku prodat indonéské společnosti Megatech, která ji v roce 1998 prodala Audi. Pod tento koncern spadá Lamborghini dodnes.

Oslavy ve velkém stylu

Sedmého května 2013, přesně padesát let po položení základního kamene automobilky, odstartuje Lamborghini 1200 km dlouhou týdenní jízdu napříč Itálií. Automobilka ústy svého šéfa Stephana Winkelmanna již nyní doufá, že půjde o největší událost v dosavadní historii značky, do které se zapojí co nejvíce majitelů vozů s býkem ve znaku.

Už nyní je jisté, že ke slovu přijde i nový model, další ze série speciálních supersportů. Podle Winkelmanna půjde o zakázkový vůz ve stylu Aventadoru J, jehož design bude náhledem do budoucnosti.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.