Základ sbírky muzea ovšem soustředil sběratel a cyklistický závodník Jaroslav Vavřík (1913–1997), jehož sbírka byla do té doby mnohokrát úspěšně vystavována v Čechách i v zahraničí.

V současné době vystavuje Muzeum Moto & Velo více než 70 jízdních kol a 60 motocyklů českých i zahraničních značek s řadou unikátů.

Příznivci cyklistiky zde uvidí například kolo Slavia No. 001, první exemplář, jenž v Čechách vyrobila v roce 1895 firma Laurin & Klement v Mladé Boleslavi. Nechybí ani „kostitřas“ – vysoké závodní kolo Rudge, jež bylo vyrobeno v anglickém Coventry v roce 1885.

Na vystavených kolech najdou znalci řadu technických zajímavostí, např. kardanový hřídel vedený v pravé zadní trubce u kola Durkopp z roku 1918, případně patentovanou teleskopicky odpruženou sedlovku na kole Václava Procházky z roku 1914, i kola s různými typy převodovek. Kolo Diana Special vyrobené v roce 1894 německou firmou Cycles Bielefeld má převod vyřešen vloženým cévovým kolem na pomocné vidlici.

Motocyklisty potěší opravdový unikát – motocykl Laurin & Klement, model L80 z roku 1905 s postraním vozíkem v původním zachovalém stavu. Je tu k vidění ucelená sbírka předválečných motocyklů České zbrojovky Strakonice, tedy čezety, od motorového kola ČZ 76 Kaktus až po motocykl ČZ 500, ale i skútr ČZ 501 s originální sajdkárou. Mimochodem konstruktérem skútru byl rodák z nedalekých Mcel Jaroslav Koch.

Tato kolekce je pro srovnání doplněna českými motocykly Jawa, ale i motocykly zahraniční provenience, např. NSU, DKW, Harley-Davidson či Indian.

V muzeu najdete též řadu dobových doplňků kol i motorek – zvonky, výrobní štítky, zámky, světla, pumpičky, duše, sedla, brýle, plakáty, fotografie a mnoho dalších věcí.

Muzeum Moto & Velo v Přerově nad Labem najdete v sousedství zámku naproti známému polabskému skanzenu. Je otevřeno každý den kromě pondělí od 9 do 17 hodin. Dospělí návštěvníci zaplatí 70 Kč, senioři 50 Kč, děti od 6 let 30 Kč.    

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.