Kdo si zakoupí zpáteční jízdenku, prohlédne si více míst na zpáteční trase, kdy se parní vlak vrací přes Říčany až do Prahy-Vršovic.

Cestou do Kácova projíždí po legendární trase Posázavského pacifiku a jako vždy přejíždí po Žampašském mostě a uhání vysoko nad řekou, až se dostane do městečka Sázava. Zde je připraven Skleněný jarmark v nově otevřeném muzeu skla - Centrum sklářského umění. Na programu bude hudba, představení a hlavně prezentace sklářských výrobků a škol.

Centrum sklářského umění vzniklo rekonstrukcí bývalé sklářské huti František, kterou postavil v roce 1882 Josef Kavalier a dal jí jméno po svém otci. Po vybudování nových provozů skláren a nových výrobních hal v Sázavě ale její význam klesal a pomalu chátrala. V roce 2010 byla zapsána na seznam kulturního dědictví ČR. Její záchranu si vzala za své Nadace Josefa Viewegha Sklářská huť František.

V sobotu se po zastávce Sázava vydá vlak dále a zastaví pod hradem Český Šternberk. Patří mezi nejstarší české hrady a dodnes ho vlastní stejný rod, který ho v roce 1241 založil, tedy Sternbergové.

Prohlídková trasa vede druhým patrem hradu, kde rodina bydlela až do zestátnění v r. 1949 a odkud na návštěvníky neustále dýchá rodinná tradice, starobylost i životní styl měnící se v průběhu staletí. Projdete-li hradem se standardní prohlídkou, průvodce vás seznámí s dějinami hradu i s rodovou historií a nechá vás nahlédnout do způsobu života na středověkém hradě, jehož interiéry byly v průběhu staletí přestavěny na téměř zámecké. A jako účastník jízdy parním vlakem máte předností právo na prohlídku bez čekání - startuje v 13:45.

A to není ještě vše - kdo chce pokračovat dále až do Kácova, čeká jej prohlídka zámku za snížené vstupné o 50 procent se zpáteční jízdenkou z parního vlaku. Zámecký komplex se skládá ze tří částí: samotného zámku, farního kostela a poplužního dvora. Komplex doplňuje zásadním způsobem spojovací chodba mezi zámkem a kostelem dlouhá 150 metrů, která je dnes nefunkční a donedávna byla využívána pro archivní účely státu. Celý historický komplex byl pak ještě změněn po roce 1920 výstavbou sokolovny namístě špýcharu.

Další fotografie a jízdní řád parního vlaku

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.