Pro nahlášení rizikového místa stačí vložit jeho fotografii a GPS souřadnice na některý z profilů asociace na Facebooku, Twitteru, případně zaslat emailem na hledame@bezpecnejsisilnice.cz.

„Chceme získat tipy na místa, která jsou na silnicích nejvíce riziková přímo od lidí. Nezáleží, jestli jde o řidiče, chodce doprovázejícího dítě do školy, cyklistu nebo motorkáře. Například pokud pravidelně v zatáčce řidič najíždí na štěrk vytahaný z krajnice, pak stačí, aby nahrál fotografii místa a označil jeho polohu," vysvětlil principy kampaně Pavel Foltýn, zakládající člen Evropské asociace bezpečnosti silnic.

„Pokud je někde na silnici nebezpečí, na které lidé upozorní, pak naši dopravní odborníci se na místo zaměří, provedou analýzu nehodovosti, stavu vozovky, chování řidičů a provedou simulace. Následně navrhneme opatření, která podle výpočtů zamezí ztrátám na životech. Tato opatření následně představíme vedení daného kraje na kulatých stolech, které v jednotlivých krajích uspořádáme,” dodal.

Leden je zaměřený na Plzeňský kraj

První lokalitou, kam směřuje lednová výzva, je Plzeňský kraj. V něm došlo v roce 2017 podle policejních statistik k 3590 dopravním nehodám, při kterých bylo zraněno 1911 lidí (83 lidí těžce) a usmrceno 53 osob, tedy o 29 procent více než v roce 2016.

„Hmotná škoda, kterou tyto nehody způsobily, dosáhla podle Policie výše 243 miliónů korun. Dlouhodobé analýzy světového hnutí VISION ZERO, jehož jsme součástí, uvádí, že je možné snížit počet dopravních nehod použitím prvků pasivní bezpečnosti až o polovinu. Plzeňsko by zavedením těchto opatření mohlo ušetřit každý rok zhruba 100 miliónů korun. A především – nikdo by nemusel na silnicích umírat,” konstatoval plzeňský rodák a ambasador asociace Marcel Mourek. 

Mezi dlouhodobě nejnebezpečnější silnice patří především I27, a to téměř v celé své délce. Nejkritičtějším místem je její obchvat Třemošné.

Mapu kraje z pohledu bezpečnosti si můžete zobrazit zde.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.