Ve výběrovém řízení bylo přihlášeno několik firem, které nabízely své grafické návrhy na nové logo Ostravského dopravního podniku. Podmínkou bylo, aby návrh měl jednotný vizuální styl s logem města Ostravy.

"Motivem pro jeho vznik byl záměr společnosti modernizovat dosavadní grafickou značku, a tím vytvořit předpoklady pro tvorbu nových zásad vizuální prezentace firmy," uvedlo DPO

Zvolené logo všechny podmínky splňovalo. Tři kruhy v modré barvě znázorňují hned několik věcí. Jsou jednotné s vizuálním stylem loga Ostravy, představují používané dopravní prostředky ( tramvaje, autobusy, trolejbusy) a skrývají zkratku DPO.  

Postupně se bude objevovat na jízdenkách, jízdních řádech, webových stránkách, vozidlech MHD a na dalším majetku dopravního podniku.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.