Veletrh s podtitulem Začni svou kariéru u nás nabídl budoucím ekonomům možnost setkat se se skutečnými zaměstnavateli, vyzkoušet si přijímací řízení nanečisto či seznámit se s podmínkami kladenými na uchazeče o práci. Personalisté společností s mladými lidmi stojícími na počátku své profesní kariéry prostudovali také jejich životopisy a poskytli jim zpětnou vazbu jak na úroveň jejich vzdělání a kompetencí, tak na dojem vytvořený při osobním rozhovoru.

S většinou prezentovaných firem spolupracuje Ekonomická fakulta dlouhodobě. Setkání studentů s jejich zástupci je tak dalším krokem propojení studia se skutečnou praxí.

Během předchozích ročníků se veletrh postupně transformoval a jeho dnešní podoba souvisí zejména se změnou situace na trhu práce. Zatímco před šesti lety si firmy uchazeče vybíraly z velkého počtu zájemců, dnes již pracuje většina studentů během vysokoškolského vzdělávání a má tak dostatek kariérních příležitostí. I přesto je však o akci stále vysoký zájem - workshopů se zúčastnilo téměř 200 posluchačů zejména z posledních ročníků fakulty.

I tentokrát se na Veletrhu pracovních příležitostí prezentovalo několik společností poskytující finanční služby. Zájemci se například seznámili s kariérními možnostmi hned ve třech bankovních institucích.

„Veletrhu se účastníme s radostí již poněkolikáté. Vždy je dobré potkat se s mladými lidmi, kteří se nebojí otevřeně diskutovat, projevit a říct svůj názor,“ uvedl Josef Jankovský, HR specialista České spořitelny.

Společnost studentům představila mimo jiné také svůj adaptační program určený pro nové zaměstnance. „Každý nováček dostane tolik informací a v takové formě, aby pro něj bylo všechno srozumitelné, jednoduché a použitelné v praxi. Absolutní samozřejmostí je pro nás také mentoring,“ doplnil Josef Jankovský.

Mezi firmami, které na workshopu představily svůj kariérní systém, byl i regionální zástupce – Kofola Československo. Uplatnění v této prosperující společnosti nachází mimo jiné právě ekonomicky vzdělaní mladí lidé.

„Absolventi se u nás rozvíjejí například v oblasti financí, controllingu, ale také v obchodním oddělení a logistice. Šanci naučit se něčemu novému nabízí ale také marketing, HR nebo IT,“ uvedla Hana Caltová, HR ředitelka Kofola Československo. Účastníci veletrhu se seznámili s firemní kulturou společnosti, jejími hodnotami, ale také projekty, do kterých se mohou zapojit, například do Trainee programu.

Díky velkému zájmu o účast mezi společnostmi plánuje Ekonomická fakulta veletrh v příštím roce ještě rozšířit. Šanci představit se studentům by tak dostaly i menší firmy a start-upy.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.