Po náročných přípravách na podzim 2011 byla stavba zahájena a v listopadu 2012, po necelém roce od zahájení prací, byl provoz na novém Harcovském mostě zahájen.

Most dostal zcela nové trasování a nahradil původní 55 metrů dlouhý. Most je klíčovým bodem tzv. Harcovského dopravního uzlu na silně vytížené trase v Moravskoslezských Beskydech, který odvádí dopravu z centra Frýdlantu nad Ostravicí směrem na Novou Ves a Malenovice pod Lysou horou.

„Stavba budila obrovskou pozornost široké veřejnosti. Jednalo se o největší mostní novostavbu v Beskydech v posledních letech. Použili jsme unikátní technologii. Most byl postaven přímo na místě, jako předpjatá monolitická konstrukce s použitím 800 metrů krychlových betonu. Celková délka mostu je 86,76 metru, šířka 11, délka přemostění 68,10 a minimální výška mostní konstrukce nad stoletou vodou je 1,30 metru. Novou podobu dostala také celá infrastruktura silnice III/48418, tedy celé ulice Harcovské, inženýrské sítě cestní značení, na Novou Ves vede chodník dlouhý 1 km, který tam nikdy nebyl. Nový Harcovský most je nejen funkční, ale zároveň architektonicky velice estetický,” uvedl místostarosta Frýdlantu nad Ostravicí Ivo Hudeček.

Náklady na rekonstrukci harcovského uzlu znamenaly částku téměř 61 miliónů korun bez DPH s dotační podporou. Hlavním investorem byl Moravskoslezský kraj. Město Frýdlant nad Ostravicí, se na nákladech podílelo částkou 6,5 miliónu bez DPH. „Nový Harcovský most už dnes slouží lidem. Ti, kteří po něm denně jezdí, ale i návštěvníci a turisté si jej velice pochvalují,“ shrnul místostarosta Ivo Hudeček. 

Z historie mostu:

Pětapadesát metrů dlouhý Harcovský most, který protíná historickou hranici a spojuje části Moravy a Slezska, hrál v dějinách Frýdlantu nad Ostravicí vždy důležitou roli. Pojmenován je podle ulice, která k němu vede. Touto cestou od poloviny 17. století najímaní “harceři“, tedy kopáči železné rudy, vozívali rudu z povrchových dolů v Malenovicích do frýdlantských železáren.

Původní dřevěný most stál na tomto místě od nepaměti, až do roku 1936, kdy byl jako nevyhovující stržen a nahrazen novým, betonovým. Náklady na stavbu, kterou řídil Ing. Vladimír Horáček z Ostravy, tehdy dosáhly výše 358 000 korun.

Most byl v době svého vzniku pojmenován podle tehdejšího československého presidenta dr. Edvarda Beneše. Tento název se však neujal.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.