Jak jste užil roli hosta na vánočním koncertu Opočenky v Dobrušce a provedení náročné skladby od Karla Pšeničného?

Prostředí Opočenky je velmi profesionální a jsem rád, že jsem měl příležitost si s tímto tělesem zahrát. Skladba Do tance pana Karla Pšeničného pro mne i další klarinetisty byla a stále je výzvou pro svou obtížnost.

Kdo vás k hudbě přivedl a proč jste si vybral právě klarinet a saxofon?

Začít s hudbou jsem se rozhodl sám. Nejdříve jsem hrál na zobcovou flétnu v kroužku ZŠ Dobruška, Pulická u paní učitelky Dany Effenberkové. Pak jsem u spolužáka viděl klarinet a byl jsem jím natolik fascinován, že jsem se rozhodl na něj naučit hrát. Po zhruba půl roce hraní na flétnu jsem tedy začal hrát v dobrušské ZUŠ na klarinet pod vedením pana učitele Vladimíra Tošovského. Protože mám velmi rád jazz a swing, po roce hry na klarinet jsem začal ještě s tenorsaxofonem, rovněž pod vedením pana Tošovského, který mi vyhovuje klidnou povahou a celkově způsobem výuky.

Studujete gymnázium. Chcete se v budoucnu věnovat hudbě na vyšší úrovni nebo budete mít hraní jako koníčka?

Samozřejmě bych rád, aby byla hudba nějakým způsobem mým budoucím povoláním, i když prorazit v hudebním světě není právě jednoduché.

Prý máte rád cizí jazyky a dokonce japonštinu. Co je pro vás těžší - učit se japonsky, nebo zvládat náročné hudební party?

Těžší je pro mne japonština, pro jejíž zápis se používají tři znakové systémy a pro Evropana zvyklého na latinku je obtížné se je naučit. Japonština se také běžně nevyučuje, takže jsem v tomto jazyce vlastně samouk.

Máte svůj velký hudební vzor - s kým byste se rád jednou potkal na pódiu?

Hudebními vzory jsou pro mne například Frank Sinatra nebo Louis Prima, bohužel oba jmenovaní již nejsou mezi námi, takže na pódiu už se s nimi setkat nemůžu.

Blíží se nový rok. Co vás v oblasti hudby v nejbližší době čeká?

V únoru bych se měl zúčastnit soutěže ve hře na klarinet se skladbou Františka Kramáře Koncert Es dur.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.