Výstava připravená ve spolupráci s Technickým muzeem v Brně divákům představí automobilismus první poloviny 20. století u nás, a to na příkladu aut trojice známých brněnských textilních velkopodnikatelů. Nabídne k prohlídce řadu historických fotografií, informativních textů, znaků autoklubů, poháry ze soutěží nebo dobových automobilových státních poznávacích značek. K vidění bude i dobové pánské a dámské oblečení.

Jak prozradila kurátorka historických vozidel z Technického muzea v Brně Sylvie Zouharová Dyková, továrníci jako brněnská honorace používali z důvodu prestiže nejkvalitnější a nejdražší vozidla, která přišla na 300 až 400 tisíc korun a měla spotřebu 30 až 50 litrů benzinu na 100 kilometrů. Levné vozy se pořizovaly pouze pro zaměstnance.

Jinak byl ale přístup k autům u jmenovaných rodin rozdílný. Zatímco příslušníci rodiny Stiassni a Tugendhat auta používali pouze v nezbytně nutné míře a jako dopravní prostředek, Löw-Beerovi automobilismu téměř propadli. Auta pro ně byla nejen pracovní pomůckou, ale i prostředkem k zábavě, sportu nebo odpočinku.

Byli členem německy jednajícího autoklubu (MSAC) hned od jeho vzniku v roce 1906. Rovněž milovali cestování a někteří projeli téměř celý svět. Fritz a Ernst jezdili rádi sami, byť je mohl vozit řidič. A protože na rychlost moc nehleděli, je zaznamenána dlouhá řada jejich přestupků. Je doložena i „drzost na cestáře“.

Výstava v Celnici potrvá do 20. listopadu, vstup je volný. Jako doprovodný program mohou diváci zhlédnout 9. září v 17.30 hodin módní přehlídku dobového odívání.

Lahůdkou pak bude výstava 8 historických vozů v zahradě vily, která potrvá od 9. do 11. září. K vidění bude mimo jiné Austro Daimler z roku 1910, Tatra 30, Tatra 57, Praga Alfa z roku 1939 nebo Chevrolet Confederade Deluxe.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.