Výstava Digitální design: Pohled za pixely, kterou v Praze loni na podzim představily organizace CZECHDESIGN.cz a Asociace UX, se ze Zlína přesunula do Brna. Od 10. do 31. května je k vidění v Středisku Teiresiás Masarykovy univerzity, vždy od pondělí do pátku mezi 8. a 18. hodinou.

Co se děje za displeji a obrazovkami

Webové stránky, mobilní aplikace, výběry z bankomatů… Věci, které důvěrně známe a denně používáme, nicméně je mnohdy bereme jako samozřejmost. Putovní výstava o digitálním designu ukazuje, co se děje ve světě za pixely – kdo jsou digitální designéři, v čem spočívá jejich práce, příběh vzniku digitálních produktů a jak tento obor přináší do světa byznysu konkurenční výhodu.

„Máme radost, že myšlenka byla natolik silná, že se nyní výstava dostává mimo Prahu k dalším lidem. Znalosti z oboru digitálního designu se tak můžou dál šířit a inspirovat řadu dalších lidí. Ideální je, aby došlo k propojení jednotlivých zájmových skupin – aby designéři všech zaměření a firmy dokázali společně pracovat na projektech komplexně a konzistentně,“ uvedl k putování výstavy její kurátor Mgr. Lukáš Marvan.

3 týdny, 10 akcí

Kromě výstavy samotné, je připraven bohatý doprovodný program sestávající se z přednášek a workshopů. Brno zaplaví téma digitálního designu přímo doslova.

- 11. 5. 2016 od 18:00 – Design Thinking / Tomáš Koliba
- 12. 5. 2016 od 18:00 – Eye-tracking pro web a marketing / Miroslav Suchý
- 14. 5. 2016 od 13:00 – Workshopy o ICT pro zrakově postižené / Radek Pavlíček
- 16. 5. 2016 od 18:00 – Vývoj mobilní a webové aplikace MyJABLOTRON / David Beneš, ředitel Jablotronu
- 18. 5. 2016 od 18:00 – Design proces / Otakar Hypš
- 19. 5. 2016 od 17:00 – Co nese designový výzkum / Martin Kopta
- 23. 5. 2016 od 17:00 – Uživatelské testování – Dělejte si to sami / Berka
- 24. 5. 2016 od 18:00 – Vysoká škola v 21 století / Berka
- 26. 5. 2016 od 18:00 – Hýčkejte si svého copywritera / Roman Hřebecký, Maru Kortanová
- 30. 5. 2016 od 18:00 – Workshop o přístupnosti / Radek Pavlíček

Aktualizace jednotlivých akcí doprovodného programu bude probíhat na webu Czechdesign a na facebookvé události výstavy.

Pro koho je výstava určena?

Jakkoliv abstraktně téma digitálního designu zní, je výstava určena široké veřejnosti. Výstava seznamuje návštěvníka s novým oborem krok za krokem. A tak může být návštěva přínosná jak nedigitálním designérům, protože se seznámí s příbuzným oborem, tak firmám, neboť jim pomůže pochopit, že investice do digitálního designu je potřeba.

Studenti zase poznají možnosti budoucí kariéry. V neposlední řadě jsou dveře otevřeny komukoliv dalšímu, kdo se chce dozvědět více o oblasti, která je u nás teprve v plenkách, nicméně se dere dopředu a hlásí se o slovo.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.