Jana Adamuse písecké publikum zná - například loni v březnu vystoupil v tomtéž prostoru spolu s klavíristou Martinem Levickým. Letošní svěží krví, která spolu s ním oblažila přítomné svojí muzikálností, byla talentovaná Michaela Káčerková.

Jan Adamus se mezi význačné osobnosti hudebního světa zařadil již koncem 70. let, krom aktivit interpretačních je známý rovněž jako dirigent a muzikolog, jeho doménou je barokní hudba.

Michaela Káčerková kromě Pražské konzervatoře a AMU absolvovala v Lipsku Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn Bartholdy, vystupuje nejen sólově, ale i s různými dalšími interprety, sbory, nebo orchestry. Její záběr je široký - od renesance a baroka až po moderní autory.

Sympatická dvojice nabídla následující program: Partitu pro hoboj a varhany od Georga Philippa Telemanna, Adagio pro hoboj a varhany od Josefa Rejcha, Mozartovo Adagio pro anglický roh a varhany a Bachovu Sonátu pro hoboj a klavír - zde zastoupený opět klaviaturou varhan. Samotné Hanzelkovy varhany pak rozezněly tóny Bachova Preludia a fugy C dur, od téhož autora ještě Preludia a fugy a moll, i moderního autora Petra Ebena, zastoupeného Nedělní hudbou (Motto Ostinato).

V průvodním slovu došlo i na krátké objasnění matoucího pojmenování původem ryze francouzského dechového, původně zalomeného, nástroje na roh anglický, a to pozvolnou záměnou foneticky podobně znějícího označení úhlu - angle a anglický - anglais (něco obdobného známe z rčení o velbloudovi, který neprojde uchem jehly - zde se původně jednalo o lano, a záměnu způsobila podobnost slov cabel a camel).

VIDEO: Ukázka z koncertu

Spokojené publikum se pochopitelně dočkalo přídavku a nezbývá než doufat, že se s touto příjemnou a vyzrálou hudební dvojicí budou mít příznivci libých tónů barokní hudby (i s případným odskokem do minulého století) opět setkat na další akci CKMěstaPísku.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.