Tato jedinečná „business to business“ (B2B) platforma nabídne tuzemským poskytovatelům turistických služeb jednání s přibližně osmi desítkami nákupčích z celého světa. TTD 2019 pořádá agentura CzechTourism ve spolupráci s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu (JCCR) za podpory Jihočeského kraje a města České Budějovice.

„Travel Trade Day je skvělou příležitostí k posílení stávajících a navázání nových obchodních partnerství českých podnikatelů, regionů i dalších subjektů a institucí, působících v oboru příjezdového cestovního ruchu, se zahraničními obchodníky. Záměrem je umístit Českou republiku, tedy v našem případě především jižní Čechy, do komerčních nabídek zahraničních cestovních kanceláří,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Největší workshop pro podporu příjezdového cestovního ruchu, který se v ČR každoročně koná, pořádá agentura CzechTourism už počtvrté. Akce s významnou mezinárodní účastí sleduje dva hlavní cíle: přispět k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů a propagovat bohatou turistickou nabídku ČR, TTD se proto každý rok soustředí na jiný region.

„Následný dopad akce je značný. Letos se můžeme těšit na 78 zahraničních nákupčích služeb v oblasti cestovního ruchu. Kromě strategicky zásadní účasti partnerů z okolních zemí, tedy blízkých trhů, se nám letos podařilo nově přilákat například nákupčí z Austrálie. Historicky nejvíce zástupců cestovních kanceláří přijede z USA a Kanady a znovu budeme moci přivítat také zástupce Izraele,“ zdůraznil Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.

Již tradičně lze očekávat příjezd nákupčích z Německa, Rakouska, Beneluxu, Francie, Itálie, Španělska, Skandinávie, Velké Británie, Polska, Litvy, Jižní Koreje, Ruska anebo Latinské Ameriky.

V pondělí 8. dubna se v Clarionu uskuteční workshop s mezinárodními nákupčími, v úterý 9. dubna pak s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism, kterých má ve světě aktuálně 23. Pro Jihočeský kraj je zcela zásadní také to, že vlastním workshopům budou předcházet ve dnech 5. až 7. dubna pretours po regionu, realizované formou fam tripů, tedy poznávacích cest pro zahraniční nákupčí (touroperátory a cestovní kanceláře), novináře a ředitele zahraničních zastoupení za účelem seznámit je s destinací jižní Čechy a její nabídkou.

„Jedná se tak o jedinečnou možnost, jak představit účastníkům to nejlepší z Jihočeského kraje. Během cest po jižních Čechách navštíví nejen top atraktivity regionu jako Český Krumlov nebo Hlubokou nad Vltavou, ale absolvují zajímavé programy i na méně známých a navštěvovaných místech, například v Táboře, Jindřichově Hradci, Třeboni, Písku či oblasti Lipenska a Šumavy,“ konstatoval Polášek.

Podle koordinátorky akce za JCCR Zuzany Hruškové pretours, který organizuje JCCR za podpory Jihočeského kraje, účastníkům nabízí poznávací cesty členěné do čtyř tematických tras. Kde se historie mísí s krásnou přírodou, Historie a kultura, Staleté tradice a Aktivní dovolená.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.