Jako každý rok i letos si studenti a učitelé střední školy EDUCAnet vyzkoušeli výuku s tabletem. Společnost Auto Cont CZ zapůjčila škole na 3 týdny sadu iPadů, a protože ve třídách je 10 až 15 studentů, měl každý student možnost si studium s iPadem vyzkoušet.

Oproti loňskému roku však škola akci rozšířila. Nejen, že výuka s tablety místo jednoho týdne trvá už týdny tři, ale navíc byla zahájena seminářem pro učitele základních i středních škol. Zástupce firmy Apple zde v průběhu celého dopoledne prezentoval využití iPadu v běžné výuce. Hlavními body byla především zábava ve výuce, možnost prezentovat studentům látku na jejich zařízení a kontrolovat přesný průběh prezentace a další možnosti. Ohlas na akci byl různý. Něteří iPad ve škole považují za revoluci tak, jak to firma Apple prezentuje, jiní jsou spíše skeptičtí a tablet je pro ně pouze zbytečným luxusem.

"Každý by si měl udělat co nejpřesnější obrázek sám. My se snažíme kolegům ze školství poskytnout právě možnost si iPad vyzkoušet, aby znali výhody i nevýhody práce s takovým zařízením a také aby se případně předešlo zbytečnému vyhazování peněz, pokud učitelé a ředitelé zjistí, že tablety ve výuce nevyužijí. To se ve školství stává poměrně často. Ředitelé nakoupí z dotací techniku, která pak ve školách leží ladem, protože s ní nikdo nechce a neumí pracovat" vysvětluje důvod této akce jeden z učitelů EDUCAnetu.

"My iPady dokážeme využít poměrně výrazně, protože studenti využívají e-learningový systém a veškeré učební materiály vytváření naši učitelé v digitální formě. Sdílení prezentací, četba literárních ukázek, ale i testy se pak dělají na iPadech velmi snadno," dodává ředitelka školy. "Na druhou stranu tablet sám nikoho nic nenaučí. Největší důraz je vždy kladen na učitele a jeho práci, tablet či notebook ji může pouze usnadnit, pokud má k takové práci učitel chuť.

Pro studenty je tablet určitou alternativou k notebooku či macbooku, se kterými ve výuce běžně pracují. Podobně jako učitelé někteří z nich vítají změnu, jiní zůstávají u notebooku.

"Notebook je pro mě zatím pořád jednoznačnou volbou. iPad sází na jednoduchost ovládání, ale ta pro mě není prioritou, spíš naopak," komentuje student druhého ročníku oboru informační technologie. Studentka gymnázia je ale s iPadem naopak velmi spokojena: "Vyhovuje mi především mobilita. Nemusím shánět napájecí kabel, zapojovat se do sítě a také velikost tabletu je pro mě mnohem příjemnější než u klasického notebooku," dodává.

"Studenti jsou u nás v kontaktu s technikou každý den. Proto pro ně pořádáme takovéto pravidelné akce, aby měli přehled a mohli si nejrůznější zařízení sami vyzkoušet. Na hodinách si pak s nimi o tom povídáme a je příjemné vidět, že se učí k jakémukoli obchodnímu artiklu zaujmout celkem rozumný postoj. Nepodlehnou pak reklamě tak snadno, protože poměrně přesně ví, co pro život a studium potřebují," uzavírá hodnocení projektu ředitelka školy.

Video z ukázkové hodiny ZDE

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.