Hlavní obsah

Závod automobilů do vrchu Ústecká 21 se vrací na opravenou trať na Andrlův chlum

Novinky, Stanislava Dvořáková

Auto klub Ústí nad Orlicí obnovil dlouholetou tradici závodů automobilů do vrchu ÚSTECKÁ 21 a po čtyřleté pauze se ve dnech 27. - 29. května pořádá již 56. a 57. ročník tohoto závodu.

Foto: Stanislava Dvořáková

Plakát s informacemi o konání závodů do vrchu ÚSTECKÁ 21.

Článek

Během vynucené čtyřleté pauzy od posledního mistrovství v roce 2011 se podařila zajistit bezpečnost závodníků opravou povrchu silnice v zatáčkách a navíc v nejrizikovějších zatáčkách 17, 18 a 20 byla zvýšena bezpečnost prodloužením svodidel.

Tato úprava trati na silnicích II. a III. třídy z města Ústí nad Orlicí na Andrlův chlum, která je dlouhá 3650 metrů s převýšením 209 metrů, rozdělená podle počtu zatáček na 21 úseků, umožnila obnovení tradičního závodu ÚSTECKÁ 21.

ÚSTECKÁ 21 bude mít statut Mistrovství České republiky soudobých i historických automobilů, Česká trofej a součástí letošních závodů bude též MAVERICK RESCUE EURO CUP 2016, ve kterém mohou startovat i zahraniční jezdci. Předpokládá se start 100 až 115 závodníků.

Na startu se objeví řada známých jmen jako Miloš Beneš, Petr Vojáček, Jaromír Malý, Dan Michl a mnoho dalších. Z domácích nastoupí Jan Čermák a Jiří Meduna.

Držitelem rekordu trati je Ander Vilariňo (SPA) z roku 2006 s časem 1:47,39, průměrná rychlost 122,48 km/hod. na F 3000-Reynard-HONDA. Rekord českého závodníka Miloše Beneše z roku 2007 je 1:51,60, průměrná rychlost 117,74 km/hod.

V pátek od 15 do 20 hodin byla na parkovištích ve firmách, které jsou v blízkosti startu v Lázeňské ulici provedena administrativní a technická přejímka vozidel. Trať včetně parkovišť závodních strojů je zajištěna 120 pořadateli, dvěma sanitními vozy, čtyřmi zdravotníky, dvěma odtahovými vozy, dvěma vozy záchranného systému a požární cisternou s kompletní posádkou.

Parkoviště byla v pátek navíc zpřístupněna veřejnosti, kdy četní zájemci i celé rodiny s dětmi uvítali možnost prohlédnout si zblízka připravené závodní vozy i s posádkou, která často ještě prováděla poslední úpravy.

Veškeré přípravy a zabezpečení vyvrcholí v sobotu 28. května a v neděli 29. května, kdy vždy ráno od 9 hodin budou uskutečněny dvě tréninkové jízdy a od 13 hodin závodní.

Výsledky budou vyhlášeny v sobotu v 18.00 hodin a v neděli v 17.30 hodin.

Reklama

Výběr článků

Načítám