Článek
Během vynucené čtyřleté pauzy od posledního mistrovství v roce 2011 se podařila zajistit bezpečnost závodníků opravou povrchu silnice v zatáčkách a navíc v nejrizikovějších zatáčkách 17, 18 a 20 byla zvýšena bezpečnost prodloužením svodidel.
Tato úprava trati na silnicích II. a III. třídy z města Ústí nad Orlicí na Andrlův chlum, která je dlouhá 3650 metrů s převýšením 209 metrů, rozdělená podle počtu zatáček na 21 úseků, umožnila obnovení tradičního závodu ÚSTECKÁ 21.
ÚSTECKÁ 21 bude mít statut Mistrovství České republiky soudobých i historických automobilů, Česká trofej a součástí letošních závodů bude též MAVERICK RESCUE EURO CUP 2016, ve kterém mohou startovat i zahraniční jezdci. Předpokládá se start 100 až 115 závodníků.
Na startu se objeví řada známých jmen jako Miloš Beneš, Petr Vojáček, Jaromír Malý, Dan Michl a mnoho dalších. Z domácích nastoupí Jan Čermák a Jiří Meduna.
Držitelem rekordu trati je Ander Vilariňo (SPA) z roku 2006 s časem 1:47,39, průměrná rychlost 122,48 km/hod. na F 3000-Reynard-HONDA. Rekord českého závodníka Miloše Beneše z roku 2007 je 1:51,60, průměrná rychlost 117,74 km/hod.
V pátek od 15 do 20 hodin byla na parkovištích ve firmách, které jsou v blízkosti startu v Lázeňské ulici provedena administrativní a technická přejímka vozidel. Trať včetně parkovišť závodních strojů je zajištěna 120 pořadateli, dvěma sanitními vozy, čtyřmi zdravotníky, dvěma odtahovými vozy, dvěma vozy záchranného systému a požární cisternou s kompletní posádkou.
Parkoviště byla v pátek navíc zpřístupněna veřejnosti, kdy četní zájemci i celé rodiny s dětmi uvítali možnost prohlédnout si zblízka připravené závodní vozy i s posádkou, která často ještě prováděla poslední úpravy.
Veškeré přípravy a zabezpečení vyvrcholí v sobotu 28. května a v neděli 29. května, kdy vždy ráno od 9 hodin budou uskutečněny dvě tréninkové jízdy a od 13 hodin závodní.
Výsledky budou vyhlášeny v sobotu v 18.00 hodin a v neděli v 17.30 hodin.