Hlavní obsah

Základní škola MUDr. Emilie Lukášové v Ostravě hostila vzácnou návštěvu

Novinky, Josef Zajíc
Aktualizováno

V rámci mezinárodního projektu partnerství škol z programu Erasmus+ přijala ředitelka školy ZŠ MUDr. Emílie Lukášové z Ostravy-Hrabůvky Mgr. Petra Kalousková deset pedagogů z partnerských škol. Do projektu jsou zapojeny země Litva, Polsko, Španělsko, Itálie, Wales a Česká republika.

Foto: Josef Zajíc

Učitelky z pěti států na škole přivítali chlebem a solí.

Článek

Děti v hale základní a mateřské školy MUDr. Emílie Lukášové byly v úterý ráno 9. dubna velmi netrpělivé. Čekaly na delegaci deseti pedagogů ze zahraničí, kteří si prohlédnou školu, podebatují se svými kolegy z České republiky a až do čtvrtka budou poznávat krásy Ostravy a jejího okolí.

Stalo se. Do haly školy přišly učitelky z Litvy, Polska, Itálie, Španělska a Walesu, aby společně z kolegyněmi a kolegy z České republiky pokračovaly v dvouletém projektu Erasmus+, který běží od září 2017 a je zaměřen na poznávání kultur a zvyků daných zemí, navazování kontaktů mezi školami, výměnou zkušeností a příkladů z praxe.

Tisíc kultur, jedna Evropa - A thousand cultures, one Europe. Takový je název projektu, ve kterém pedagogové v rámci dvouletého projektu jezdí vždy do jednotlivých partnerských škol, kde se mohou podívat na výuku, jak ve které zemi na škole probíhá. Mohou poznávat a srovnávat vybavení, financování školství v rámci státu nebo srovnání v rámci Evropské unie. Je samozřejmostí, že si učitelé při takovém setkání také porovnávají své platy...” řekla ředitelka školy Petra Kalousková.

Bezprostředně po slavnostním přivítání se hosté rozdělili do skupinek a pod vedením svých českých kolegů a žáků z devátých tříd, kteří se s hosty plynule domlouvali anglicky, se rozešli do výuky na prvním stupni školy.  

Podle ředitelky Petry Kalouskové se na projektu podílejí i žáci jak prvního, tak z druhého stupně školy. Každá škola představuje vybranou slavnou osobnost té které země. Žáci si vybrali Jana Ámose Komenského.

„Dvouletý projekt v pěti zemích Evropy nám dává srovnání. Je jisté, že úroveň českého školství není tak špatná, jak informují média a někteří odborníci. Dá se říci, že jsme téměř na čele v zabezpečení škol, v jejich vybavenosti moderními pomůckami a stylem práce učitelů. Podle osobního poznání jsme v čele ve vybavení tělocvičen, a to nejen v jejich velikosti, ale vybavením náčiním a nářadím,” doplnila ředitelka.

Učitelky si pečlivě prohlédly velmi dobře vybavenou školu, která mimo jiné, si připomíná padesátileté výročí od otevření školy ve školním roce 1968/1969.

Ve škole jsou vyzdobené chodby a přehledné informační tabule z cest učitelů školy při návštěvách partnerských škol. V jedné třídě navštívili hudební výchovu. Paní učitelka "hrábla" do strun kytary a děti zazpívaly lidové české písně. Sledující učitelka z Walesu se zaposlouchala, otevřela klavír a přidala se k dětem.

„Úroveň znalostí, dovedností je v našem školství srovnatelná - se státy, kde jsme již byly. Je stejná i při srovnání, z jaké rodiny dítě pochází. Pokud rodiče mají zájem a chtějí, aby se jejich dítě vzdělávalo, aby se vzdělání stalo v rodině prioritou, nebo něčím, co ta rodina považuje za důležité, projevuje se to i na tom dítěti. Samozřejmě je napříč Evropskou unií, ve všech zemích zajištěna podpora dětí ze sociálně slabých rodin,” dodala ředitelka.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám