Hlavní obsah

Ve Frýdku-Místku od ledna na úřad přes rezervační systém

Novinky, Jana Matějíková

Podat žádost o vydání nového pasu, občanského nebo řidičského průkazu, přihlásit se k trvalému pobytu, zaregistrovat vozidlo, vyřadit auto z registru a podobně bude možné ve Frýdku-Místku od nového roku absolvovat bez dlouhých front. Magistrát spustil rezervační systém, objednat se je možné již na leden.

Foto: Jana Matějíková

rezervační systém

Článek

Rezervační systém on-line je zpřístupněn na internetovém portále města uradfm.cz, jehož prostřednictvím lze již nyní přihlásit nebo odhlásit psa či platit komunální odpad. Odkaz je samozřejmě také na hlavní webové stránce města, a to v sekci ÚŘAD F≈M (modrá dlaždice, po rozkliknutí levý svislý sloupec).

Do rezervačního systému se bude možné přihlásit i prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu, webový design je totiž responzivní, což znamená, že zobrazení stránky se přizpůsobí různým druhům zařízení - mobily, notebooky, tablety.

„On-line rezervační systém zkvalitní dostupnost a poskytování služeb občanům. V dnešní zrychlené a přetechnizované době je možnost rezervace nebo vyřízení si záležitostí na úřadě z domova přes internet v podstatě běžné. Chceme přibližovat magistrát občanům a rozšíření nabídky služeb je jednou z cest, jak k tomu přispět,“ řekl primátor Michal Pobucký.

Objednání přes rezervační systém je snadné, zvládnou ho i méně zdatní uživatelé internetu. Po zvolení požadované agendy (služby) si klient v kalendáři zvolí jemu vyhovující termín a čas, uvede své jméno, e-mail a zaškrtne souhlas s GDPR. Následně se mu zobrazí kód, který je mu spolu s potvrzením rezervace zaslán na uvedený e-mail. Kód je nutné si zapamatovat nebo zapsat, protože se zadává do vyvolávacího systému po příchodu na magistrát. Rezervaci termínu je možné také zrušit. V potvrzujícím mailu je odkaz na možnost zrušení rezervace.

Klienti, kteří si nerezervují termín pro vyřízení svých záležitostí na oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů nebo dopravně správních agend, samozřejmě mohou přijít bez objednání. Musí ale počítat s tím, že přednostně budou odbaveni objednaní klienti.

„Novinkou budou také on-line data o počtu čekajících klientů na jednotlivých agendách, včetně průměrné čekací doby. Tato data budou k dispozici přímo z vyvolávacího systému, takže zahrnovat budou jak objednané, tak neobjednané klienty. A právě neobjednaní klienti se tak budou moci rozhodnout, zda si přijdou vyřídit například občanku nebo pas hned nebo přijdou jindy. Informace o čekací době zájemci naleznou v rámci rezervačního systému v pravém horním rohu v sekci stav služeb,“ dodal náměstek primátora Pavel Machala.

Klienti při čekání na vyřízení svých záležitostí mají také možnost využít Free WiFi, a to prostřednictvím sítě nazvané MMFM-FREE (po připojení je nutné odsouhlasit na captive portálu podmínky používání).

Na oddělení evidence obyvatel (občanky, pasy) zůstane i nadále v omezené míře zachována možnost telefonické objednávky, a to na neúřední dny, tedy úterý a pátek (558 609 455 nebo 558 609 458).

Reklama

Výběr článků

Načítám