Hlavní obsah

Válečná sekera zakopána, smír uzavřen aneb První společná vyjížďka strojů Harley-Davidson a Indian

Novinky, Dana Ehlová

Sobota 27. července přepsala motocyklovou historii. Více než stoletá rivalita mezi kultovními značkami Harley-Davidson a Indian je u konce. Majitelé těchto strojů symbolicky zakopali válečnou sekyru.

Foto: Dana Ehlová

Sobota 27. července přepsala historii. Více než stoletá rivalita mezi značkami Harley-Davidson a Indian je u konce a válečná sekyra zakopána.

Článek

Ručičky hodin ukazovaly osm hodin ráno a jednu z benzínek u výpadovky z Hradce Králové na Jičín doslova oblehlo téměř pět desítek naleštěných strojů Harley-Davidson z mnoha koutů republiky spolu s motocykly Indian z Indian 1901 Pardubice. Začínala historicky první společná vyjížďka majitelů motocyklů těchto značek.

Nápad ukončit nesmyslnou rivalitu a symbolicky zakopat válečnou sekyru vznikl tam, kde se obě značky na počátku 20. století narodily a kde se od té doby motocykly Harley-Davidson a Indian vyrábí, aby se staly smyslem života či životním stylem svých pánů po celé zeměkouli a nesplněným snem těch druhých - za velkou louží.

Právě tam se totiž na podzim roku 2018 vydal director Hradec Králové Czech Rep. Chapter Láďa Kocourek se svou družinou. „S kluky od Indianu jsme se vloni potkali v Americe. Jsou to bezvadní lidé, a tak jsme si říkali, proč neudělat historicky první společnou vyjížďku. Oba stroje vznikly v Americe, tak proč nebýt kamarády? Zkusili jsme proto jednodenní akci a teď zakopeme válečnou sekyru,” prozradila jeho manželka Zdena těsně před slavnostní chvílí a ještě dodala: „Doufám, že vznikne tradice a podobné akce budeme dělat každý rok.”

Válečná sekyra ne nepodobná tomahavku náčelníka Apačů putovala tedy z rukou directora Hradec Králové Czech Rep. Charter Ládi Kocourka do rukou presidenta Indian 1901 Pardubice Aloise Těšitele a bylo víc než příznačné, že se tak stalo na náměstí Míru, jak se centrální náměstí severočeského Nového Boru nazývá, navíc v sousedství lavičky Václava Havla, který nás významně přiblížil USA, zemi zaslíbené motocyklům značek, jež se právě usmířily. Tím vyvrcholila historicky první společná vyjížďka.

Ještě předtím však účastníci navštívili sklářskou huť mistra mezi českými skláři Jiřího Pačinka v Kunraticích u Cvikova. Stejně jako motocykly s orlem ve znaku a do kůže „odění“ Indiani řadí se i Jiří Pačinek mezi absolutní špičku ve svém oboru, o čemž svědčí nejen spolupráce s Bořkem Šípkem, René Roubíčkem a dalšími vynikajícími architekty a designery, ale především jeho díla rozesetá po světě.

Odtud se všichni vydali za dalším unikátem, který pro změnu vytvořila sama příroda. Panská skála u Kamenického Šenova, známé čedičové varhany, které si zahrály v pohádce Pyšná princezna, jsou jedinečným přírodním útvarem skvěle pasujícím do dne, jenž se zapsal do motorkářské historie.

Ostatně - program vyjížďky byl plný zajímavých setkání i míst, ale hlavně společných zážitků, dobré nálady a vtipných hlášek, na něž se bude určitě dlouho vzpomínat.

Příkladů je nepočítaně: Zatímco sklářskou výheň opouštěli harleyáři a indiáni s výrokem "Venku tropy a my se ještě jdeme ohřát ke sklářské peci", Panskou skálu, zařazenou mezi národní přírodní památky, pro změnu lakonicky okomentoval sám šéf HD slovy: „Zase šutry, jako v Americe.“ Rady nad zlato se dočkal i „nejvyšší“ Indian, když se dotázal, kam že má zaseknout či zakopat válečnou sekyru? „Do nádrže!“ přilétlo vzápětí od kamarádů.

Přání, že uzavřením smíru nic nekončí, ale naopak začíná, padlo na úrodnou půdu. Když šéf pardubických Indianů Těšitel přislíbil pokračování v červenci 2020, těšit se začali snad úplně všichni.

Reklama

Výběr článků

Načítám